یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1042983
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
المصطفی

حوزه/ اعظم سارکر سفیر بنگلادش در ایران ضمن حضور در جامعه المصطفی با حجت الاسلام والمسلمین خالق پور قائم‌مقام رئیس جامعه المصطفی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، در دیدار با سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های علمی آموزشی جامعة المصطفی در عرصه بین‌الملل ارائه کرد و ابراز داشت: جامعة المصطفی ضمن برگزاری ۱۴۷ رشته و مقطع در حوزه‌های مختلف دانشی اعم از علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی، میزبان دانش‌آموختگانی از ۱۳۰ ملیت جهان است.

وی به برنامه‌های المصطفی در توسعه رشته‌های تحصیلی ناظر به نیازها و تقاضاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه المصطفی العالمیة آمادگی دارد تا با همکاری دانشگاه‌های کشور بنگلادش، رشته‌های متنوع علوم انسانی و اسلامی را به‌صورت مشترک برگزار کند.

قائم‌مقام جامعةالمصطفی توسعه آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیاز جوامع را از رویکردهای نوین جامعه المصطفی برشمرد و اذعان داشت: المصطفی در کنار بهره‌گیری از دانش‌های بشری و علوم جدید؛ علوم انسانی را مبتنی بر نگاه‌های اسلامی ارائه می‌دهد.

وی میزبانی جامعةالمصطفی از دانش‌پژوهان پیروان تمام ادیان و مذاهب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: جامعة المصطفی العالمیة آمادگی دارد تا با همکاری دولت و سفارت بنگلادش در ایران، دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را برای شخصیت‌های علمی و فرهنگی این کشور برگزار و بسته‌ای معرفتی و شناختی را ناظر به موضوعات درخواستی ارائه کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور بر اهمیت تقویت همکاری جامعةالمصطفی با مجموعه‌های دانشگاهی بنگلادش تأکید کرد و ابراز داشت: امیدواریم با همکاری دانشگاه‌های بنگلادش و بهره‌گیری از اساتید بومی این کشور، رشته‌های تخصصی متناسب با نیازهای جامعه بنگلادش را به‌صورت مشترک و باهدف ارتقاء سطح دانش برپا نماییم.

قائم‌مقام جامعةالمصطفی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از عضویت جامعة المصطفی در اتحادیه‌های دانشگاهی جهان ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه المصطفی علاوه بر آموزش‌ حضوری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، دوره‌های آموزش مجازی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی بابیان این‌که ظرفیت دانش‌پژوهان بنگلادشی جامعةالصطفی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تدریس بسیار بالاست، تصریح کرد: تقویت توریسم علمی- فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموختگان جامعه المصطفی، ازجمله موضوعاتی است که می‌توان به‌صورت مشترک پیگیری کرد.

قائم مقام رئیس جامعةالمصطفی اذعان داشت: دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی با توجه به بنیه علمی بالایشان می‌توانند استادان خوبی برای رشته‌های متناظر دانشگاه‌های بنگلادش بوده، در ارتقاء و افزایش توان علمی کشورشان، نقش مؤثری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در پایان سخنان خود تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیة آمادگی دارد تا مبتنی بر عقد تفاهم‌نامه همکاری و با مشارکت دانشگاه‌های بنگلادش، نیروهای عالم، متدین، کاردان و متخلق به اخلاق اسلامی را تربیت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha