یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از تلاش‌های دولت در یک سال گذشته، گفت: مسئله معیشت مردم اولویت اول است و در حوزه نظام بانکداری، بودجه، کشاورزی و مالیاتی هم باید تحولاتی را در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله احمد جنتی، سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در افتتاحیه دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم با درود به روح امام خمینی(ره) و شهدای اسلام گفت: پیاده‌روی اربعین مسئله‌ای بی نظیر در تاریخ است، این گردهمایی عظیم نشان می‌دهد قیام حضرت امام حسین علیه السلام هر روز زنده‌تر می‌شود و این قیام به مرز و جغرافیای خاصی محدود نیست.

اهمیت پیاده روی اربعین

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: راهپیمایی امسال از جهات مختلف حائز اهمیت مضاعف است؛ اولا موانع و محدودیت های سنوات اخیر مثل بیماری کرونا و ویزا برطرف شده است و زمینه برای حضور بیشتر خیل مشتاقان فراهم است. ثانیاً دشمن در جبهه فلسطین، سوریه و یمن شکست های سختی خورده است و میخواهد انتقام شکست های خود را با فتنه انگیزی سیاسی و مذهبی و تضعیف یا کمرنگ کردن و به حاشیه کشاندن حادثه بزرگ اربعین جبران کند.

گروه های شیعی عراق مراقب توطئه ها باشند

وی اظهار کرد: بر همه گروه های شیعی و مردمی و زائران اباعبدالله (علیه السلام) از هر قوم و ملیتی لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی و یا غیراصولی به این اجتماع عظیم که مایه عزت و وحدت جهان تشیع است ضربه و لطمه ای وارد کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری از تلاش های ملت و دولت عراق برای برگزاری مراسم اربعین و خدمت با کرامت به زوّار حضرت سیدالشهدا(ع) تشکر و قدردانی کرد.

تقدیر از اقدامات دولت

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم اظهار کرد: در این مدت یکسال دولت توانسته در بخش هایی توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد. در این مدت شعارهای اصیل انقلاب و و آرمان های امام خمینی(ره) برجسته شد؛ در حوزه سلامت و بهداشت توانستند موضوع بیماری کرونا را کنترل و مدیریت نمایند در حوزه سیاست خارجی، تحرک و و پویایی مناسبی برای ارتباط با کشورهای همسایه و فعال کردن ظرفیت های اقتصادی در منطقه را شاهد بودیم. در ارتباط با مردم و توجه به مناطق محروم و دوری از اشرافیت رفتار مناسبی را از رئیس جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد

اقتصاد و معیشت اولویت اول و اصلی کشور است

رئیس مجلس خبرگان همچنین ادامه داد: با وجود تلاش‌های شبانه روزی دولت در حوزه های مختلف اما همچنان مسئله اقتصاد و معیشت اولویت اول و اصلی کشور است. در این مدت دولت ضمن توجه به حل مشکلات و مسائل جاری و انجام کارهای روزمره، چند اصلاح اساسی در زمینه اقتصادی را هم شروع کرد و به نتیجه رساند، اما تداوم این اصلاحات اساسی در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در نظام تولید و کشاورزی، اصلاح نظام مالیاتی، و ... نیز باید شتاب بگیرد.

عمل به توصیه های رهبر انقلاب راه برون رفت از مشکلات

وی ادامه داد: بررسی توفیقات کشور در طی مدت اخیر یکبار دیگر ثابت کرد توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از مشکلات کشور است .

آیت الله جنتی یادآور شد: رهبر انقلاب توصیه فرمودند سیاست خارجی را به موضوع هسته ای محدود نکنید توجه به این توصیه ها ظرفیت های جدیدی در سیاست خارجی و روابط اقتصادی با کشورهای دیگر خصوصاً همسایگان فراهم کرد و در تجارت خارجی و ترانزیت و فعال شدن مسیرهای بین المللی موجب رشد چشمگیری شد .

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری توصیه کردند از شرطی کردن کشور پرهیز شود و امورات کشور را معطل مذاکرات و خارج از کشور نکنید و به ظرفیت های داخلی و درونی اتکا کنید. توجه به این توصیه باعث شد اقدامات ارزشمندی همچون طرح آبرسانی غدیر که به گفته مسئولان سه سال زمان نیاز داشت، با همت جهادی کارگران ایرانی ده ماهه عملیاتی شد و به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند در میان مردم حضور داشته باشید و این حضور مسئولان در هر سه قوه، مایه دلگرمی و امید و سرعت گرفتن کارها شده است؛ هرجا به توصیه های رهبری توجه شد حرکت و پیشرفت داشتیم و هرجا کوتاهی شد، توقف یا عقبگرد کردیم.

آیت الله جنتی تصریح کرد: اگر همه دستگاه ها در مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... به توصیه های رهبر انقلاب عمل نمایند، بی تردید کشور با سرعت بیشتری راه رشد و ترقی را طی خواهد کرد.

نقش ولایت فقیه در حفظ انقلاب و کشور

وی با تاکید بر این که ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب، کشور را از حوادث و بحران‌های بزرگ نجات داده است، تصریح کرد: در طول سالهای پس از انقلاب کشور با حوادث و بحران های بزرگی مواجه شده است. ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم های گسترده اقتصادی، ترور دانشمندان و مسئولان، فتنه ۸۸، تهاجم فرهنگی و ...، بحران ها و حوادث بزرگی بوده که هرکدام برای از بین بردن هویت و سرمایه های یک ملت کافی بود، ولی به برکت وجود ولایت فقیه و مدیریت فقیه حکیم و با درایت حضرت آیت الله خامنه ای از تمامی این فتنه ها و بحران ها گذر کردیم و بحمدالله امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه ها ی علمی و نظامی و صنعتی هستیم.

تلاش افراد بددل و کینه ای برای ایجاد حاشیه

رئیس مجلس خبرگان رهبری بر لزوم حفظ و تقویت همدلی میان قوا و پرهیز از مجاملات سیاسی و بی فایده تاکید کرد و گفت: یک توصیه دیگر به مسئولین، حفظ و تقویت وحدت و همدلی برای حل مشکلات اساسی کشور و پرهیز از مجاملات و منازعات سیاسی بی فایده است که رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً به آن اشاره کردند. همدلی میان قوا برای حفظ آرامش دلهای مردم و کشور یک ضرورت است و باعث هم افزایی توان نهادها و دستگاهها برای حل مشکلات اصلی و اساسی مردم می شود.

وی تاکید کرد: بر همه مسئولان واجب است با رعایت وحدت کلمه، تمام توان و امکانات خود را برای حل مشکلات کشور به کار گیرند و از منازعات بی حاصل خودداری کنند و با مسئولیت پذیری مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازند. البته برخی افراد بددل و کینه ای به دنبال ایجاد حاشیه برای قوا و به هم ریختن کشور و تخریب امید مردم هستند، اما مسئولان باید مراقبت کنند و مواظب نقشه های تفرقه افکنانه باشند.

ضرورت هوشیاری و وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی بخش پایانی سخنان آیت الله جنتی در افتتاحیه دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری بود.

شرایط ویژه و حساس جهان اسلام

وی اظهار کرد: جهان اسلام امروز شرایط ویژه و حساسی دارد اقدامات تروریستی و فتنه های رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی و آمریکا در سوریه، لبنان، عراق و یمن شکست خورده است اما آنها دست از پا نشسته اند و به دنبال فرصت برای به هم ریختن آرامش منطقه هستند. یک روز به غزه و فلسطینیان مظلوم حمله می کنند، یک روز سوریه را بمباران می کنند، یک روز در لبنان و عراق فتنه انگیزی می کنند، یک روز در افغانستان عملیات تروریستی می کنند و با محاصره هشت ساله یمن دست از بمباران مردم مظلوم و بی پناه یمن بر نمی دارند. سرانجام برخی رژیم های خائن منطقه را به عادی سازی روابط کشانده اند؛ این وضعیت نشان می دهد آنها در منطقه به بن بست رسیده اند و جبهه مقاومت اسلامی سرافراز و سربلند است. همه امت اسلامی باید در برابر توطئه ها و دشمنی ها متحد و هوشیار باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha