دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جمال قدرتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی جدای از اینکه برای مسلمین می‌تواند زمینه‌ای برای تقویت اشتراکات مذهبی باشد، از سوی دیگر می‌تواند قدرت سیاسی جهان اسلام را به دنیا نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام جمال قدرتی امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و مسئولان موکب‌های اربعین حسینی، اظهار داشت: اسلام برای ایجاد و تقویت بیشتر وحدت در بین مسلمین راهکارهای بسیاری ارائه داده است، لذا حرکت در مسیر آنچه که قرآن و رسول اکرم (ص) برای ما مشخص نموده می‌تواند سعادت واقعی را به ما هدیه دهد.

این استاد حوزه علمیه کردستان تأکید کرد: یکی از نمادهای بارز وحدت و بزرگی جهان اسلام همین راهپیمایی اربعین حسینی است که بیش از ۲۰ میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت که اربعین حسینی نمایش اقتدار و عظمت جهان اسلام است.

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: خوشبختانه امسال بسترهای لازم برای سفر زائرین و عاشقان اهل بیت(ع) به کربلا مهیا شده و بی‌شک حرکت امسال زوار حسینی خود می‌توانند تاثیرات منطقه‌ای و جهانی داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: در کجای جهان می‌توان دید که ۲۰ میلیون نفر با یک نگاه، یک باور و یک عقیده و در یک مسیر مشترک در حرکت باشند؟

وی عنوان کرد: از این راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی جدای از اینکه برای مسلمین می‌تواند زمینه‌ای برای تقویت اشتراکات مذهبی باشد، از سوی دیگر می‌تواند قدرت سیاسی جهان اسلام را به دنیا نشان دهد.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه خاطر نشان کرد: با این وجود همواره در کنار حرکت‌هایی همانند راهپیمایی اربعین حسینی، جریان‌های منحرف و ضاله هستند که به دنبال استفاده از فرصت‌ها برای حاشیه سازی می‌باشند.

این استاد حوزه علمیه افزود: این جریانات تحمل دیدن وحدت و برادری اهل سنت و اهل تشیع را ندارد، بنابراین با استفاده از روش‌های خبیثانه و مذبوحانه به دنبال ایجاد دو دستگی بین امت اسلام هستند، بنابراین زائرین در مسیر حرکت خود باید بسیار هوشیار باشند و خدایی ناکرده فریب این جریانات را نخورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha