جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
المصطفی

حوزه/ مراسم افتتاحیه دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی ویژه فضلای کشور افغانستان در سالن امام خمینی(قدس سره) مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه معاون پذیرش و ارتباطات مؤسسه آموزش های کوتاه مدت در مراسم افتتاحیه دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی ویژه فضلای کشور افغانستان که در سالن امام خمینی(قدس سره) مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی برگزار شد، به تشریح برنامه ها و اهداف دوره تخصصی تقریب مذاهب اسلامی ویژه فضلای افغانستان پرداخت.

وی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت ها برای زمینه سازی هر چه بیشتر در حوزه تقریب استفاده شود، گفت: در طول دوره جلساتی با علما و شخصیت هایی که تجارب خوبی در زمینه تقریب دارند برگزار می شود.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی خاطرنشان کرد: هر کدام از شما رابط و سفیر بین ما و مردم کشورتان هستید به طوری که هر زمان هر فردی در هر نقطه ای از افغانستان بخواهد هر نوع آموزش کوتاه مدت به صورت حضوری و مجازی را فراگیرد مؤسسه آماده خدمت رسانی است.

معاون پذیرش و ارتباطات مؤسسه آموزش های کوتاه مدت شرایط پذیرش مؤسسه گفت: پذیرای فراگیران از اقصی نقاط جهان هستیم و ظرفیت برگزاری دوره بر اساس نیاز آنها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح نژاد نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان در ادامه با اشاره به رسالت و وظیفه سنگین علما، اظهار کرد: باید برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشید و از محضر اساتید این دوره نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید از آنها برای گفت وگو استفاده نمایید.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی نسبت به شرایط و ظرفیت های کشور افغانستان می تواند چراغ راهی برای اجرای برنامه ها و بهبود امور باشد که لازم است اطلاعات لازم را در آن زمینه داشته باشیم.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان با بیان اینکه سرفصل های دوره تدوین شده و به اندازه توان و امکانات برای برگزاری هر چه بهتر دوره تلاش می شود، گفت: نظرات و پیشنهادات شما می تواند برای برگزاری بهتر، ارائه الگو و کیفیت بخشی دوره های آینده راهگشا باشد.

حجت الاسلام احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در ادامه با بیان اینکه مشابه این دوره برای طلاب و فضلای هندوستان برگزار شده است، گفت: دومین دوره پیرامون مباحث تقریبی در حال برگزاری است که می تواند برای کسانی که در دوره ها شرکت می کنند مفید واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و امکانات مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و المصطفی در خدمت شرکت کنندگان و فراگیران است تا بتوانند نهایت استفاده را از محتوای دوره داشته باشند.

همچنین حجت الاسلام حسینی، مدیر گروه مطالعات اسلامی به زبان عربی در این مراسم با اشاره به برگزاری نخستین دوره تقریب مذاهب اسلامی ویژه کشور هندوستان عنوان کرد: اساتید شرکت کننده از محتوای دوره رضایت داشتند. پیش از شروع دوره طرح مطالعاتی داریم و همچنین کتاب هایی برای مطالعه انتخاب شده که از بین آنها آزمون برگزار می شود.

وی آشنایی با مذاهب فقهی، آشنایی با فرق کلامی، آشنایی با طرق صوفیه، آشنایی با تفاسیر مذاهب اسلامی و رویکردهای تفسیر با تأکید بر افغانستان، آشنایی با جنبش های اسلامی در جهان اسلام، آشنایی با سایر جریان ها و اذهاب مشهور افغانستان، آشنایی با منادیان تقریب و علما و فضلا در حوزه تقریب، شخصیت های تقریبی در افغانستان و آشنایی با کشورهای اسلامی و حوزه منطقه ای افغانستان را از جمله سرفصل های این دوره ذکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha