شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نیکزاد

حوزه/ دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور گفت: در دور جدید ستاد همکاری‌ها، به پیشنهاد آیت‌الله اعرافی برنامه پنج ساله با توجه به شرایط و تغییر رویکردها، بازنگری و به روزرسانی شد که این امر با مشورت نخبگان حوزه و آموزش و پرورش اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور روز پنج شنبه در جلسه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که با حضور آیت‌الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری منسجم و منظم جلسات کمیته‌های همکاری با پیگیری آیت‌الله اعرافی به‌عنوان ریاست عالی ستاد همکاری‌ها، برکات ویژه‌ای را برای استان‌ها به همراه دارد، اظهار داشت: در دور جدید ستاد، به پیشنهاد آیت‌الله اعرافی، برنامه پنج ساله با توجه به شرایط و تغییر رویکردها، بازنگری و به روزرسانی شد که این امر با مشورت نخبگان حوزه و آموزش و پرورش اتفاق افتاد.

وی افزود: فعالیت‌های تبلیغی تربیتی ویژه دانش‌آموزان، ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و پژوهشی، ایجاد مدارس غیردولتی وابسته به حوزه علمیه، ساماندهی و توسعه مدارس مسجد محور، ایجاد و توسعه مدارس حبل‌المتین، ایجاد مرکز تربیت معلم حوزه، تأمین و تربیت منابع انسانی، طرح شهید باهنر جهت ورود نظام‌مند طلاب آزموده به آموزش و پرورش، طرح دیده‌بان در بستر آموزش ضمن خدمت و طرح طلاب‌ وظیفه که امسال به بیش از سه هزار طلبه سرباز در آموزش و پرورش رسیده است، از جمله رئوس کلی برنامه پنج ساله می‌باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد در خصوص طرح اردوهای تبیینی به عنوان یکی دیگر از رئوس برنامه پنج ساله، خاطر نشان کرد: این طرح در جهت استفاده از ظرفیت حوزه در جهت برنامه‌های تبیینی است، طرح شهید حسین‌پور نیز در حوزه نهضت سوادآموزی از دیگر رئوس است.

وی تصریح کرد: قریب ۲۰ هزار طلبه طرح امین در کشور ساماندهی شده‌اند و با پیگیری مدیریت حوزه علمیه، وزارت کشور حمایت‌ها از این طلاب را آغاز و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: در دور جدید فعالیت ستاد همکاری‌ها، حمایت از استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha