چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سعیدی نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: با توکل بر خدا خواسته‌های مراجع، حوزه‌های علمیه و متدینین را اجرایی کنید و جلوی ابتذال اخلاقی ورزشگاه‌ها را با حضور زنان بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ شهریور که در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به ۱۷ شهریور عنوان کرد: امام خمینی (ره) این روز را ایام الله دانست؛ زیرا نشانگر شجاعت، مقاومت، ایستادگی ملت در برابر جنایتکاران و ستمگران است و به تعبیر ایشان روزهای یوم الله انسان ساز است.

وی در ادامه بیان کرد: مراسم پیاده روی اربعین تبلوری از فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد، اما بهره برداری از این ظرفیت بزرگ به برنامه ریزی نیاز دارد و مسئولان باید از این موقعیت و ظرفیت استفاده کنند و مردم نیز با همراهی شان مسئولین، خیرین و موکب داران را در رسیدن به این هدف مهم یاری کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه مراسم اربعین خاری در چشم مستکبرین است، اظهار کرد: این اجتماع بزرگ می‌تواند زمینه ساز استقرار حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) باشد؛ ما معتقد هستیم هر زمان جهان آماده شد به ظهور امام زمان (عج) نزدیک می‌شویم.

وی افزود: سخن اربعینی ها این است که ما با مال و جان در دفاع از حریم قرآن و عترت و تبعیت از ولی فقیه زمان، هرگز اجازه تکرار عاشورایی دیگر را به دشمنان قرآن و عترت نمی دهیم.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه طبق اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و متقابل است، بیان کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرماید وقتی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار کردند باید انتظار حوادث ناگوار گوناگونی را داشته باشند.

وی ادامه داد: همه ارگان‌ها و مردم در انجام این تکلیف الهی وظیفه دارند و نباید شانه خالی کنند و گرنه عذاب الهی نازل می‌شود و زنجیره فساد، ولنگار و فقر گسترش پیدا می‌کند.

وی خطاب به دولت گفت: ما واقف هستیم که دولت سیزدهم دولتی مردمی، ولایت مدار و پر تلاش است،اما بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر قانون اساسی، انتظار داریم که به وزیر ورزش و جوانان تذکر جدی بدهند تا از تکرار ناهنجاری‌های اخلاقی که در تشویق بازی‌های فوتبال مردان توسط زنان صورت می‌گیرد به عنوان یک منکر روشن جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه امر خدا بر خواسته‌های نهادهای ورزشی و بین المللی مقدم است، ادامه داد: شما تجریه کردید و از امام و رهبری درس آموختید که کار برای خدا شکست ندارد.

خطیب جمعه قم گفت: با توکل بر خدا خواسته‌های مراجع، حوزه‌های علمیه و متدینین را اجرایی کنید و جلوی ابتذال اخلاقی ورزشگاه‌ها را با حضور زنان بگیرید و یقیناً دولت از اجرای این امر الهی سود می‌برد و مردم ما از دولت دینی و مردمی شما درخواست دارند تولید شادی حلال کنید.

آیت الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به آیه ۵۲ سوره توبه عنوان کرد: خداوند می‌فرماید به منافقینی که انتظار شکست شما را داشتند بگو شما در جنگ تبوک برای ما انتظار چیزی جر این دو نیکویی (بهشت و یا فتح) دارید؟ ما یا دشمنان اسلام را در هم می‌کوبیم و با غنائم برمیگردیم و یا در راه اسلام شهید می‌شویم و به فیض عظیم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه کسی که در راه خدا حرکت می‌کند شکست ناپذیر است، اظهار کرد: رزمندگان ما نیز در جبهه‌های جنگ این دو حسن و نیکویی را با همه وجود حس می‌کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام از کسی و چیزی به جز از خدا نمی‌ترسند و سپاه و لشکری که با این رزمندگان تشکیل شده باشد شکست ناپذیر است، ادامه داد: خداوند در آیه ۵۲ سوره تبوک به تحلیل واقعه‌ای در زمان رسول خدا (ص) نمی‌پردازد بلکه درس و پیامی برای همیشه تاریخ اسلام دارد.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شکرا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    5 4
    با تشکر از واکنش درست و قاطع امام جمعه محترم، نسبت به تجویز ورود زنان به ورزشگاه مردان.
  • دیر IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    5 1
    قم می بایست زودتر اقدام می کرد؟
  • فقدان صلاحیت IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    سجادی قبلا اومده بود پیش مراجع و بیان می کرد که زنها می روند گوشه ورزشگاه می نشینند ... چنان توجیه می کرد که ... و حالا افتضاحش به گردن می گیرد؟
  • یا حق IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    27 1
    اعتراض ها و کفن پوشیدن ها برای دولت قبل بود، با آمدن دولت آیت الله رئیسی موضوع منتفی است.
    • مصطفی داننده IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      32 2
      احسنت! طعنه تلخ شما، قابل درک و درواقع بیانگر حس مشترک بسیاری از هموطنان است. در ارتباط با این موضوع، دولتی‌ها می‌گویند بدون فشار فیفا به بانوان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را داده‌اند! راستش را بخواهید باور نمی‌کنیم. اگر نبود فشارهای فیفا، آن‌هم در زمانه‌ای که دبیر ستاد امر به معروف به دنبال جدا سازی دانشگاه‌هاست، حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال همچنان یک رویا بود. در کنار فشار فیفا، از حق نباید گذشت که رییس‌جمهور رئیسی هم نقش بسزایی در این تصمیم داشت. شما تصور کنید که حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی، محمدرضا عارف و یا هر غیر اصول‌گرایی رئیس‌جمهور ایران بود و فیفا چنین درخواستی می‌داد و دولت به دنبال فراهم کردن شرایطی بود که زنان هر هفته به ورزشگاه بروند! قطعاً الان کفن‌پوشان در مشهد و برخی دیگر از شهر‌ها به صحنه می‌آمدند و فریاد وااسلاما سر می‌دادند. اما بالاخره فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد! خوشبختانه در این فشارهای فیفا، نام رئیس‌جمهور ایران حسن روحانی نبود و سیدابراهیم رئیسی بر کرسی ریاست قوه مجریه تکیه زده بود. همه کسانی که منتقد حضور زنان در ورزشگاه بود و از زیرساخت‌ها گلایه می‌کردند، الان سکوت اختیار کرده‌اند و حتی می‌توانند به راحتی همه حرف‌های خود را فراموش و از این حضور حمایت کنند. از همین جهت است که امیدواریم برجام هم توسط دولت رئیسی احیا شود. آن‌وقت آن توافقی که از ترکمنچای ننگین‌تر بود، تبدیل به واحد آموزشی می‌شود که باید در دانشگاه‌ها و حتی مدارس تدریس شود. برجام تبدیل به نجات‌بخشی می‌شود که بیا و ببین. البته می‌دانید که برجام رئیسی و نه برجام روحانی! تاریخ نشان داده است که با تغییر رئیس‌جمهور و مجلس، شرایط می‌تواند 180 درجه تغییر کند.
    • دو نشان IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      1 17
      پشت صحنه هر دو یکی است. الآن می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند، هم وسیله دیگری از ولنگاری عادی شود، و هم حیثیت رقیب را خورد کنند با بکار بردن مهره های جا سازی شده.
    • یا قاصم الجبارین IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 7
      خداوند به کمر باطل گرایانی بزند، که باطل را حق جلوه می دهند...
  • حسن IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    20 3
    زنان حق دارن که به ورزشگاه بروند مگه ایران زندان زنانه
    • ؟ IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      1 20
      مگه ورزشگاه زنونه نیست؟! الا باید برن هیکل مردا رو ورانداز کنن؟!
    • ! IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      1 15
      تشجیع بر خلاف یعنی تعاون بر اثم و عدوان. چقدر زشت است که زشتی تسهیل بی مبالاتی را ندانی!
    • تقلب IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 8
      باطل را حق جا زدن و مزورانه بدان خود را دوستدار معرفی کردن کلاشی عجیبی است!
  • رضا IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    چقدر خوب بود مراجع تقلید هر کدام، موضع خودشان را با دلایل متقن در مورد عدم حضور زنان در ورزشگاه ها اعلام میکرند نه اینکه کلی به این موضوع اشاره شود. شاید نظر یکی از مراجع حرام باشد و نظر دیگری مکروه و شاید مباح ، آن وقت مقلدین تصمیم میگرفتند چه کنند
    • کرارا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 15
      تالی فاسد حضور زنان در ورزشگاه مردان، بارها تجربه شده است، اگر هنوز تردید داریم دیگر ...
  • علی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    متاسفانه جمهوری اسلامی همیشه با فشار همه جانبه غرب از احکام و قوانین اسلام عقب نشینی میکنه باید محکم جلوی این رویه غلط گرفته بشه