سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت السلام والمسلمین عرفانی

حوزه/ امام جمعه موقت محمودآباد گفت: پیاده روی اربعین حرکت دلها به سوی حجت خداست و اربعین اسم رمز دوام و پایداری حماسه حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در نماز جمعه شهر محمود آباد قزوین که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان آیه ۲۹ سوره انفال، اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید "ای اهل ایمان، اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید، خدا به شما فرقان می‌بخشد و گناهان شما را بپوشاند و شما را بیامرزد، که خدا دارای فضل و رحمت بزرگ است".

وی با بیان اینکه از آثار تقوا، بصیرت است، گفت: خداوند متعال جلا بخشیدن به قلب به منظور رسیدن به قدرت تشخیص حقّ از باطل، راه به اهل تقوا به انسان عنایت می‌کند که اگر اهل تقوا باشید خدا به شما فرقان می‌بخشد، بنابراین کسانی که بصیرت ندارد، به خاطر این است که تقوای الهی ندارند.

امام جمعه موقت محمود آباد افزود: با توجه به اینکه خداوند در این آیه می‌فرماید: "وَیُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ، و گناهان شما را بپوشاند و شما را بیامرزد "، یکی دیگر از برکات تقوا پوشانده شدن گناهان و آمرزیده شدن انسان و به تبع آن بهداشت و سلامت روح است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با اشاره به آیه ۳ سوره طلاق نیز عنوان کرد: خداوند برای اهل تقوا از جایی که گمان نمی‌کنند روزی عطا می‌کند و هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این آیه، یکی از آثار تقوا تضمین رزق و روزی است، البته هدف تقوا و پرهیزکاری توأم با تلاش و کوشش است، اگر با این حال درها به روی انسان بسته شد، خداوند گشودن آنها را تضمین فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) علامات مؤمن را پنج مورد معرفی کرده و می‌فرماید: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است: اوّل: نماز پنجاه و یک رکعت (واجب و نافله در طول شبانه روز)، دوم: زیارت اربعین حضرت سید الشهداء(ع)، سوم: انگشتر در دست راست نمودن، چهارم: پیشانی بر خاک گذاردن، پنجم: بلند گفتن بسم‌ الله ‌الرّحمن الرّحیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطر نشان کرد: زیارت حضرت سید الشهداء(ع) در روز اربعین از مختصات شیعه می‌باشد، و امام حسن عسکری(ع) آنرا به عنوان شعار و علامت شیعه بیان فرموده‌اند. چنانچه سر بر خاک گذاردن، و بسم الله را بلند گفتن، و نوافل را طبق دستور أئمه معصومین(ع) بجای آوردن، و انگشتر در دست راست نمودن نیز از اختصاصات شیعه است.

امام جمعه موقت محمود آباد عنوان کرد: یکی برترین جلوه‌های تقوای الهی تعظیم شعائر بزرگ الهی در محرم تاسوعا و عاشورا و در ماه صفر راهپیمایی و زیارت اربعین حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد : پیاده روی اربعین حرکت دل‌ها به سوی حجت خداست و اربعین اسم رمز دوام و پایداری حماسه حسینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha