یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جواد تشکری

حوزه / مدیر رادیو اربعین گفت: راهپیمایی اربعین، مناسک عظیم و وحدت بخش است که از آن می‌توان فیلم‌ها و سریال‌های متعدد ساخت زیرا دریای سوژه در این عرصه بی انتها است.

جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه سنت راهپیمایی اربعین از گذشته‌های دور وجود داشته است، بیان کرد: راهپیمایی اربعین آیینی مربوط به چند سال اخیر نیست بلکه از گذشته‌های دور این مراسم وجود داشته است اما با گذر زمان تبدیل به فرهنگ و آیینی شد که از آن به عنوان یک مناسک وحدت بخش در جهان اسلام از آن می‌توان یاد کرد.

وی افزود: این آیین پرشکوه اتفاقی خیره‌کننده در جهان است که در آن میلیونها نفر پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می‌روند اما در کمال تعجب رسانه‌های غربی به این اتفاق با شکوه بی‌توجه هستند زیرا منافع آنها نشان دادن این عظمت و وحدت را اقتضا نمی‌کند. در چنین شرایطی فیلمسازان با تهیه فیلم توانسته‌اند گوشه‌ای از عظمت این رویداد را ثبت کنند. کارهای هنری که در این رابطه شده با وجود اینکه پسندیده است اما هنوز در این رابطه می‌توان کارهای بسیاری انجام داد.

مدیر رادیو اربعین ادامه داد: درباره تنوع موضوع در این رابطه همین اندازه بس که بدانیم هر یک از آدم‌هایی که در راهپیمایی اربعین حضور دارند می‌توانند الهام بخش یک فیلم و سریال باشند. با این توضیح می‌توان متوجه شد که در این حوزه تا چند اندازه می‌توان پرکار بود. درباره تصویری‌سازی از راهپیمایی اربعین فیلمسازان باید توجه داشته باشند که باید به نکات مثبت در این اتفاق توجه کنند زیرا ممکن است معدود حادثه‌های دلخراش هم در این آیین رخ دهد اما نباید به بهانه تصویر سازی به واسطه برخی استثناها، اصل موضوع را مخدوش کرد.

تشکری با بیان اینکه رادیو اربعین تمام تلاش خود را می‌کند که گوشه‌ای زیبایی راهپیمایی را به مردم عرضه کند، بیان کرد: طی چند سالی که از عمر این شبکه رادیویی می‌گذارد این رادیو همه سعی خود را کرده تا رسانه‌ای گویا زائران امام حسین (ع) باشد. درضمن تمام تلاشمان این بوده که حرف‌ها و درخواست‌هایی که زائران از مسئولان دارند را پخش کرده تا برای آن راهکارهای لازم اندیشیده شود. در این راستا دو رویکرد را به صورت ویژه مد نظر قرار داده‌ایم آنهم اینکه شور و شعور را در کنار هم مدنظر قرار دهیم.

وی در انتها پیرامون رویدادهای نمایشی در راهپیمایی اربعین نیز چنین گفت: متاسفانه آن چیزی که به عنوان نمایش در طول راهپیمایی اربعین شاهدش هستیم چندان تاثیرگذاری لازم را ندارد زیرا موکب‌های نمایشی موقعیت مناسب نمایشی را ندارند برای همین پیشنهادم این است با نظم دادن به اتفاقات هنری کارکرد آن را بیشتر کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha