شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رحیمیان مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در بازدیداز مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، آشنایی با ادبیات مخاطب و استفاده از ابزار و روش‌های نوین را به عنوان مؤثرترین راه مقابله با سیل شبهات القایی دشمنان عنوان کرد و گفت: هنرمندی، تعهد، صبر و سواد از لوازم فعالیت در عرصه پاسخگویی به شبهات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان در بازدید از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر لزوم مقابله مؤثر با شبهات القایی دشمنان گفت: سیل شبهات فکر و عقائد نسل جوان ما را هدف گرفته است و پیوسته در حال اوج گیری است. در این شرایط باید خود را ارتقاء دهیم و با روش‌های نوین به مقابله با شبهات بپردازیم.

وی پاسخگویی و مقابله با شبهاتی که بدنه جامعه را درگیر کرده‌اند، از اولویت بالاتری برخوردار دانست و افزود: شبهات به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول شبهاتی هستند که از جانب متفکران و فلاسفه مطرح می‌شوند و مخاطب خاص خود را دارند؛ اما دسته دوم شبهاتی هستند که به واسطه‌ی ارائه تعاریف نادرست از مسائل دینی، بازخوانی ناصحیح وقایع تاریخی و مخلوط کردن آن‌ها با مسائل سیاسی پدید آمده‌اند. که به واسطه جذابیتی که دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی آشنایی با ادبیات مخاطب را از لوازم فعالیت در عرصه پاسخگویی به شبهات بر شمرد و خاطر نشان کرد: امروزه کار مکتوب مشتری کمتری دارد و این بدان معنا است که باید از ابزار روز استفاده بیشتری داشته باشیم و به روش‌های نوین رو بیاوریم. هنرمندی، صبر و سواد از لوازم فعالیت در عرصه پاسخگویی به شبهات است و اگر نتوانیم ادبیات مخاطب را به خوبی درک کنیم، کار به جایی نخواهیم برد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به فعالیت‌های دشمنان در این زمینه گفت: منافقین یکی از گروه‌هایی هستند که با استفاده از ابزارهای مختلف و با بهره‌گیری از حمایت‌های مالی و غیرمالی برخی کشورها در تلاش‌اند تا ذهن جوان ما را با شبهات مسموم کنند. در گذشته روحانیت به عنوان مرجع منحصر مسائل اعتقادی و دینی مطرح بود؛ اما اکنون اینگونه نیست و تعدد مراجع رخ داده است. باید تلاش کنیم مردم را شنونده کنیم.

وی همچنین خواستار توجه و حمایت از فعالین عرصه پاسخگویی به شبهات شد و ابراز داشت: جوان‌هایی وجود دارند که با انگیزه و به خاطر دغدغه‌ای که دارند، در این عرصه فعالیت می‌کنند. باید با حمایت و هدایت این نیروهای آتش به اختیار، از ظرفیت آن‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha