چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر/ خدمت رسانی دو موکب ایرانی و عراقی در منذریه عراق به زائران اربعین

حوزه/ احمد وحیدی از موکب اربعینی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی در مرز خسروی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه سفر به مرز خسروی و نظارت بر روند تردد زوار و خدمات‌رسانی موکب‌ها در بازدید از موکب اربعینی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس به عنوان تنها موکب مستقر در منذریه عراق متعلق به استان فارس، اظهار کرد: این موکب اعزامی از شیراز که با وجود فاصله زیاد استان فارس تا مرز خسروی در جهت خدمت به زوار در مرز خسروی مستقر شده با نظم و کیفیت خوبی به زائرانی که از منطقه منذریه به سمت کربلا می‌روند به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهد.

وزیر کشور در این سفر که مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین و مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و جمعی از مسئولان این وزارتخانه نیز وی را همراهی می‌کردند، خاطرنشان کرد: با وجود ازدحام مرز خسروی، تردد و عبور زائران از استان کرمانشاه و مرز خسروی به عنوان کوتاه‌ترین مسیر تا کربلا به خوبی مدیریت شده است.

وزیر کشور افزود: با وجود مشکلاتی که یکی دو روز اخیر به سبب ازدحام زائرین و همچنین نبود امکانات کافی در آن سوی مرزها در عراق برای زوارحسینی ایجاد شده بود این مسأله کم کم درحال مدیریت است و زوار اربعینی که از قبل به سمت مرزها حرکت کرده‌اند نیز در حال خارج شدن از کشور و حرکت به سمت عتبات عالیات هستند.

وحیدی در پایان گفت: از مردم شریفی که هنوز به سمت مرز حرکت نکرده‌اند خواهشمندیم به سمت مرزها حرکت نکنند زیرا فعلا کشور عراق تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی و تردد این حجم از جمعیت را ندارد و گرمای هوا و کمبود آب نیز دست به دست هم داده و شرایط سختی برای زوار فراهم شده است.

در ادامه حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف فارس نیز به بیان تاریخچه ای از احداث و راه اندازی موکب الشهیدین ‌پرداخت و از وزیر کشور خواستار تسهیل تردد زوار در مرز به سمت کربلا شد.

وزیر کشور نیز قول مساعد داد که نسبت به تردد آسان تر زوار به ویژه مسئولان اجرایی، خادمان و مسئولین موکبها دستورات لازم اتخاذ کند.

موکب اربعینی «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از محل موقوفات فارس برپا شده و شبانه‌روزی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha