دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام آل حبیب گفت: در حوزه دین به سلاح بصیرت مجهز باشید تا بتوانید خود و دیگران را از غوطه ور شدن در شبهات و تهاجمات دشمن نجات دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام عبدالغفار آل حبیب در افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس با تأکید بر اهمیت علم آموزی بویژه علم دین بیان کرد: بیشترین تأکید قرآن و روایات، کسب علم، تفکّر، تعقّل و تدبّر است، در آیات اول تا چهارم سوره الرحمن، خداوند، خود را اولین معلم معرفی کرده که پس از آفرینش انسان، به او علم بیان آموخت. در آیه ۵ سوره طه اشاره دارد، اگر علم از انسان گرفته شود، در ردیف چهارپایان قرار خواهد گرفت و اگر انسان به زیور علم و دانش آراسته شود، در ردیف ذات قدسی الهی و ملائک مقرب قرار خواهد گرفت؛ اصل آفرینش خلقت جهان، بر عالم شدن انسان استوار گشته است.

وی تأکید کرد: تمام توجهتان کسب علوم دینی باشد زیرا نیاز شما و مردم به آن بسیار است، علم بدون بصیرت ثمره ای ندارد؛ در حوزه دین به سلاح بصیرت مجهز باشید تا بتوانید خود و دیگران را از غوطه ور شدن در شبهات و تهاجمات دشمن نجات دهید.

حجت الاسلام آل حبیب تصریح کرد: علم همچون بذری است که نیاز به بستری مناسب برای رویش و جوانه زدن دارد و تزکیه این بستر است.

وی بیان کرد: پیامبر(صلی الله علیه و آله) مودت اهل بیت خویش را بر همگان واجب و در حدیث ثقلین همه ما را به چنگ انداختن به دو ریسمان قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) وصیت کردند، پس آن را از همین ابتدای مسیر جزء برنامه های اصلی خود قرار دهید تا از شرّ هواهای نفسانی در امان بمانید.

حجت الاسلام آل حبیب اظهار کرد: فکر و عمر خودتان را صرف امور بیهوده نکنید، در مساجد و پایگاه های بسیج حضور داشته باشید و در کنار کسب علم و تزکیه نفس، به نشر معارف و پاسخگویی به شبهات دینی بپردازید، اگر در این مسیر کوتاهی از ما سر بزند، عرصه را بر غرض ورزان دین هموار می کنیم، عجیب است که می گویند نمی توان ابوذر یا سلمان شد! در حالی که با اراده و اختیار این را نخواسته ایم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha