یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مولانا سید حیدر عباس 

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: زیارت و پیاده روی اربعین، تجدید و عهد پیمان عاشقان امام حسین(ع) با راه و سیره مکتب حسینی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی، مراسم چهلم یا اربعین برای عزیزان درگذشته تبدیل به یک نماد شده به این معنا که نام و یاد آن فرد از خاطره افراد منتسب به او نمی رود و این در حالی است که اربعین سیدالشهدا(ع) فراتر از همه این مباحث، نشان گر آن است که شیعیان و محبان و همه آزادی خواهان جهان بر سر عهد و پیمان خویش با امام شهیدشان در مسیر حق و حقیقت، اُستوار و ثابت قدم هستند.

وی افزود: اگر در آموزه های ناب دینی نیز دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین حتی بیشتر از زیارت ایشان در روز عاشورا مورد تأکید و سفارش حضرات معصومین(ع) قرار گرفته، چرا که روز عاشورا، روز عزاداری است و روز اربعین، روز تجدید عهد و پیمان ابدی با راه و مرام و مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: به دیگر سخن ما در روز عاشورا، برای مصیبت و شهادت ارباب بی کفن عزاداری می‌کنیم، اما در روز اربعین، زنده بودن ایشان و زنده بودن راه و مرام و مکتب مقدس حضرت را به جهانیان اعلام می‌کنیم و این مسئله کارکرد مهم و کلیدی اربعین است.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین، مانور وحدت و همدلی بین الادیانی نیز است، بیان داشت: از این منظر باید گفت که زیارت و پیاده روی اربعین، به عنوان یک پدیده بی نظیر، در واقع رزمایشی در ابعاد جهانی است که در آن نه فقط شیعیان و حتی مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر نیز حضور دارند، چرا که آزادی خواهان و حق طلبان دنیا همه شیفته راه و مرام حضرت ثارالله (ع) هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha