دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: وقتی طلبه جوان آمر به معروف را به شهادت می رسانند و در حوادثی مثل بمب گذاری در افغانستان و غیره هزاران نفر به شهادت می‌رسند عده ای ساکت هستند، اما در حوادثی که هنوز اصل ماجرا مشخص نیست تمام نظام را به انتقاد می گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی طی سخنانی در شام اربعین حسینی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: قرآن کریم در آیات آخر سوره فرقان از آیه ۶۴ تا پایان این سوره دوازده ویژگی برای انسان های کامل بیان نموده است و اگر این دوازده ویژگی در کسی باشد از نظر قرآن «عبادالرحمن» است.

وی افزود: عنوان انسان قرآنی و یک انسان مطلوب و نمونه بدون داشتن این ویژگی‌ها حاصل نمی‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تاکید کرد: اولین ویژگی انسان‌های نمونه بر اساس فرموده خداوند، این است که تکبر ندارند و دارای تواضع هستند چون ریشه همه بدبختی‌ها کبر است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: انسان‌های متواضع زمانیکه در روی زمین راه می‌روند با تواضع حرکت می‌کنند و سبک زندگی آن‌ها همواره با فروتنی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: از نشانه‌های انسان‌های متکبر این است که دعوت فقرا را نمی پذیرند، از همگان انتظار سلام دارند، حرف حق را قبول نمی‌کنند، از دیگران خود را بالاتر می‌بینند و با نگاه تحقیرآمیز به دیگران نگاه می‌کنند.

وی افزود: در تاریخ خلقت عالم هستی کسی به قدرت حضرت سلیمان نداریم، اما با تمام این قدرت بر سر سفره فقرا حاضر می شد و با فقرا طعام میل می کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: مسئولین نظام باید تواضع و فروتنی را در سیره خود همواره عملی سازند.

وی افزود: داشتن تکبر باعث می شود صفات رذیله دیگر همانند حسادت و…. در درون انسان رشد کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: دومین ویژگی بندگان نمونه قرآنی، این است که اگر در جامعه با انسان‌های نادان و جاهل برخورد می کنند با سلامت از کنار آن ها رد می شوند و با آن ها جدل نمی‌کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: جهالت به معنای بی سوادی نیست، بلکه به معنای ناآگاهی است و چه بسا شخص جاهل متخصص هم باشد به همین خاطر عده ای از طریق شایعات فضای مجازی حرف هایی می زنند که نشانه جهالت است.

وی تاکید کرد: وقتی طلبه جوان آمر به معروف را به شهادت می رسانند و در حوادثی مثل بمب گذاری در افغانستان و غیره هزاران نفر به شهادت می‌رسند عده ای ساکت هستند، اما در حوادثی که هنوز اصل ماجرا مشخص نیست تمام نظام را به انتقاد می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطر نشان کرد: امام سجاد علیه السلام در روایتی می فرمایند با هر کسی مصاحبت و مجالست نکنید، هر کلامی را گوش ندهید و هر کلامی را قبول نکنید.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: دریافت اخبار و شایعات از شبکه های ضد انقلاب و ماهواره ای کاری جاهلانه است، چرا که الان منافقین شده اند مدافع حقوق جان انسان های ایرانی در حالیکه خودشان حدود ۱۷ هزار نفر از مردم همین سرزمین را ترور کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    18 3
    دلیلش اینکه نظام خطای افراد را بر عهده میگیرد فرض کنیم یک مامور به این خانم آسیب زده باشد واقعا نمیشه اون فرد رو برای جرمش مجازات کرد و به جای لاپوشانی کردن حقیقت رو به مردم گفت و فرد مقصر در دادگاه محاکمه و مجازات شود و تا تقصیر به گردن نظام نیفتد و باورهای مردم آسیب نبیند
    • ! IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 32
      آفرین! بر اساس فرض مخالف القرینه، سوال می فرمایبد؟! فیلم ماجرا موجود است. برای جرم فرضی مجازات کنند؟!
  • قیاس نادرست! IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    49 1
    دلیلش این است که در آن حوادث شهیدان عزیز، به دست دشمنان به شهادت رسیده‌اند، درحالی‌که درگذشت این بانوی هموطن در اثر بی‌تدبیری مسئولان و نیروهای داخلی بوده است. همانطور که به عنوان مثال، در کشور آمریکا سالانه ده‌ها یا صدها نفر بر اثر تیراندازی اراذل و اوباش کشته می‌شوند و ما واکنش خاصی نداریم، اما وقتی یک نفر به نام "جرج فلوید" به دست پلیس آن کشور کشته شد، تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها و افکار عمومی دنیا ازجمله خود ما بود. بنابراین به جای توجیهات و قیاسات گوناگون و نادیده انگاشتن مسئولیت خطیر نظام در حفظ امنیت شهروندان، بهتر است برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار تدبیری اندیشیده شود تا بیش‌از این، بهانه به دست دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام ندهیم!
    • انصاف IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      6 40
      فوت یک هنجار شکن در اثر بیماری قبلی که از 5 سالگی داشته کجایش بی تدبیری مسولان است؟!!!!!! وقتی پلیس هیچ برخورد فیزیکی نکرده و در فیلم ارائه شده از سوی پلیس هم کاملا مشهود است که قبل از زمین خوردن این خانم پیشانی خود را با دست میگیرد و مشخص است همان مشکل مغزی باعث سکته قلبی او شد... پس مراقب باشید چگونه قضاوت می کنید خصوصا شما هم لباسی های طلبه
    • ؟ IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 38
      کدام بی تدبیری؟! در فیلم منعکس شده کدام شکنجه و مانند آن دیده می شود؟
  • موسوی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 11
    جناب رفیعی سخنان حرمتان را باور کنیم که در حرم اینگونه صحبت کردید یا مصاحبه امروزتان با ایکنا که تیتر یک ایکنا بود و خواستار شناسایی و برخورد با مقصرین بودید در صورتی که زمین و زمان مطلع شد که این خانم هنجاز شدن بیماری مغزی داشته و سکته کرده و پلیس هم هیچ برخورد فیزیکی با وی نداشته است حالا این وسط چه کسی مقصر است
  • امیر دبیری‌مهر/1 IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    22 1
    با تسلیت اربعین حسینی، امید است همه دوست‌داران اهل‌بیت به‌ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، ضمن این‌که با شور حسینی یاد و نام حضرت را زنده نگه می‌دارند، تبیین اهداف اصلی حرکت بزرگ امام شهید را فراموش نکنند. ۱. اهداف اصلی حرکت بزرگ امام شهید را فراموش نکنیم که در رأس آن‌ها نپذیرفتن ستم و ظلم با صد لایه پوشش نفاق و تحجر و دروغ است. ان‌شاءالله راهپیمایی عظیم اربعین نیز منجر به رشد این اگاهی و مسئولیت‌پذیری زوّار علوی و حسینی شود و جامعه‌ای آگاه‌تر، مسئول‌تر و هوشیارتر داشته باشیم. ۲. حادثه تلخ مرگ دختر جوان ایرانی که برای سفری کوتاه به تهران آمده بود، داغی سنگین است که به این آسانی از قلب انسان‌های پاک‌سیرت زدوده نخواهد شد. مسأله این نیست که آیا این شهروند مظلوم ایرانی بر اثر چه حادثه‌ای به کام مرگ فرو رفت؛ مسأله این است که نفس بازداشت و برخورد با او، اقدامی غلط و خطا و نابخشودنی است و این مسأله به سیاست اشتباه و پرهزینه و کم‌فایده‌ای به نام برخورد انتظامی با مسأله حجاب در قالب گشت ارشاد بازمی‌گردد. توجه کنید! اعتراض‌های عمومی در دو روز اخیر، صرفاً خطاب به نیروی انتظامی و ماموران معذور این نیرو نیست، بلکه علیه مجموعه افراد و نهادهایی است که با یک نگاه غلط و سیاست‌گذاری نابخردانه، زمینه‌ساز این فجایع شده‌اند و ضروری است این مسیر انحرافی هرچه زودتر اصلاح شود. و البته خطاب به مسئولانی است که تا کنون در قبال این ظلم آشکار و تضییع حق ناموس وطن سکوت کرده‌اند. ... ادامه دارد
    • تفسیر نوی ناموس! IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      2 19
      ناموس وطن! خیلی ناموسی هستید! ناموس یعنی ولنگاری! یعنی جلوه گری اغواگرانه! یعنی لگدمال کردن حیا! ... تفسیر خیلی بلندی از ناموس کردید! آفرین!
    • ؟! IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 19
      آفرین که به موضوع ظلم اشاره کردید. اما انحراف ذهن مردان از خانوادهشان عدله یا ظلم؟ تحریک نابجای غریزه جنسی دیگران عادلانه است؟ زمینه خودارضایی نوجوانان و جوانان فراهم کردن ظلم نیست؟ آلودگی فضای چشم اندازی عمومی خوب است؟ جوانان فاقد امکانات ازدواجی چه گناهی کردند که مدام باید در معرض هیجان جنسی باشند؟...
    • !!!!!! IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 19
      نابخشودنی! واقعا فتاوای جنابعالی بسیار ژرف و حائز اهمیت است! بازداشت بزهکاری که با بزهش ترویج گناه می کند کدام اشکال شرعی دارد؟ قانون موید فقهای کارشناس احکام اسلامی چه می گوید؟
    • عمومیت! IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 19
      اعتراضهای عمومی! عمومیتش خیلی واضح بود!
  • امیر دبیری‌مهر/2 IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    22 1
    ... ۳. موج‌سواری رسانه‌های بیگانه و کسانی که با همه مسایل برخورد سیاسی‌کارانه و فرصت‌طلبانه دارند، هیچ تأثیری بر تظلم‌خواهی و عدالت‌جویی مردم ایران ندارد و نباید کسانی به این بهانه، دست از عدالت‌خواهی بردارند. بدخواهان مردم ایران نمی‌توانند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. ایران و همه سرمایه‌های مادی و معنوی آن، متعلق به تک‌تک شهروندان ایرانی است و ایرانیان برای ایفای حق خود و اعتراض به اشتباهات حکومت، نیازمند مجوز و چراغ سبز و تشویق و تهییج کسی نیستند. نه هلهله رسانه‌های بیگانه مهم است و نه لاپوشانی برخی ابلهان بی‌وجدان داخلی... . مردم عدالت‌خواه هستند و مهسا امینی و امثالهم را مانند دختر خود می‌دانند و اگر به این اتفاقات واکنش نشان ندهند عجیب است و نشان می‌دهد از ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انسانی فاصله گرفته‌اند. چنان‌چه کسانی‌که سکوت می‌کنند، در معرض چنین اتهامی هستند. در این واقعه نیز متدینین، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همه اقشار اجتماعی معترض بودند و هستند و این اتفاق مهم را نمی‌توان نادیده گرفت. ۴. حداقل انتظار مردم از افراد و نهادهای تصمیم‌گیر این است: ضمن ارایه گزارشی موثق و مستند درباره حادثه اخیر، در سیاست مواجهه انتظامی با مسایل فرهنگی و اعتقادی مثل حجاب تجدیدنظر اساسی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین رخدادهای تأسف‌آوری نباشیم و در شرایط سخت کنونی ایران، این حجم هزینه و تنش به کشور وارد نشود.
    • . IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 19
      ایران آره، اما شما همه دارن می بینند
    • ؟ IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 19
      خواب تشریف داشتید؟ مومنان و طلابی که در مواجهه مهربانانه و نرم شهید و مضروب شدند به یاد ندارید؟ اصلا برای شما آنها اهمیتی داشتند؟ قلمتان چرخشی برایشان داشت؟ رگ گردنتان متورم شد؟
  • رضا GB ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    24 1
    چرا یک خانم بد حجاب یا بی حجاب هنجار کشن است ولی این مختلس و دزد یک نه تنها مال مردم را میبرند بلکه به باورهای دینی مردم آسیب میزنند هنجارشکن تیستند این همه از کنار متروپل دزدی شد و مردم بی گناه کشته شدند و جواب چه شد به قول امام بترسید از روزی که یک یوم الله دیگر بوجود آید
    • . IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 19
      با هر دو مختلس برخورد شده و می شود.