شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1044586
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۸
موکب ترکیه

حوزه/ مسئول موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) مردم ترکیه در مسیر پیاده روی اربعین گفت: بیش از ۹۵ درصد کسانی که در این مکان فعالیت دارشتند از طلاب ترکیه، اتریش، فرانسه و ایران به ویژه شمال کشور بودند.

محمدمهدی شباهت از طلاب اهل ترکیه چند سالی است در مسیر پیاده روی اربعین فعالیت دارد و موکبی را اداره می کند. خبرنگار خبرگزاری حوزه در «طریق الحسین علیه السلام» با او گفت و گوی کوتاهی داشته که با هم می خوانیم.

شباهت با بیان اینکه از سال ۲۰۱۴ میلادی موکب مردم ترکیه برپاشده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد کسانی که در این مکان فعالیت دارشتند از طلاب ترکیه، اتریش، فرانسه و ایران به ویژه شمال کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه پذیرایی صبحانه، شام، شربت، چای و قهوه در موکب مردمی فاطمه الزهرا(س) ترکیه، ادامه داد: حیف است که در این راه قشنگ بهشتی از هر کشوری موکبی برپا نباشد؛ به همین علت این اقدام را انجام دادیم.

شباهت افزود: بانی اصلی این موکب مردم شیعه ترکیه هستند که یا خودشان می آیند و خدمت دارند و یا اینکه به صورت نقدی کمک می کنند.

مسئول موکب مردمی فاطمه الزهرا(س) ترکیه با بیان اینکه در دو سال گذشته که کرونا مانع حضور بود، همه دلتنگ شده بودند، ابراز کرد: با وجود گرمای زیاد و سختی موکب داری، این عشق خاص را نمی توان معنا و تصور کرد و مردم ترکیه هم این عشق را حس کرده اند و با اشتیاق می آیند.

وی از دوستی پایداری که به واسطه فعالیت افراد در موکب شکل گرفته گفت و اظهار کرد: این محبت هیچ کجا نیست زیرا همه یک هدف خاص دارند. دوستان در طول سال به طور مجازی با هم ارتباط دارند و با وجود آنکه زبان همدیگر را به خوبی نمی دانند، ولی این دوستی پایدار است و مختص اربعین نیست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha