شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیاده روی اربعین لیبک عاشقان امام حسین علیه السلام

حوزه/ یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: تنوع موضوع در کارهایی که تلاش دارند به راهپیمایی اربعین توجه کنند بسیار است زیرا هر یک از آنها قادرند الهام بخش یک اثر نمایشی باشند.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه تجربه راهپیمایی اربعین غیرقابل توصیف است، گفت: راهپیمایی اربعین یک حال و هوایِ آخرالزمانی دارد چون وقتی در این آیین شرکت می‌کنید به تنها چیزی که فکر نمی‌کنید مسائل مادی است در این مناسک عظیم همه با هم یکسان هستند و در جهت خاص حرکت می‌کند و ندای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی سر می‌دهند.

وی افزود: شاید برای سفر اربعین مشکلاتی وجود دارد از جمله به مسائل آب و هوا می‌توان اشاره کرد اما جالب است خطی در این آیین شرکت می‌کنید تمام دشواری‌ها از بین رفته و هیچ چیز جز زیارت بارگاه اباعبدالله اهمیت پیدا نمی‌کند این اتفاق را در سفر حج هم می‌توان مشاهده کرد. در آیین توحیدی حج آنچه اهمیت دارد خداوند است این دست موضوعات با هیچ اتفاق دیگری در دنیا قابل مقایسه نیستند.

شریفی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به کارهای نمایشی دارا هستند بیان کرد: راهپیمایی اربعین رویدادی است که در خود ظرفیت‌های دراماتیک بسیار بالایی دارد چون هر یک از شرکت کنندگان حاضر در این آیین قادرند الهام بخش ساخت یک فیلم و سریال باشد من زمانی که در این مراسم شرکت داشتم به ساخت اثری در این رابطه فکر کردم اما برای تولید در این عرصه باید امکانات لازم هم فراهم باشد.

این تهیه کننده با بیان اینکه سینما می‌تواند از این دست موضوعات بهره ببرد گفت: نباید فکر کنیم موضوعاتی نظیر راهپیمایی اربعین نمی‌تواند در سینما مخاطب را به سمت خود جذب کند از نگاه من اگر فیلمی به درستی به این موضوع پرداخته باشد با استقبال خوب مردم هم مواجه خواهد شد البته همانگونه که گفتم آن اثر باید کاری فاخر باشد پس برای چنین تولیداتی نباید کم گذاشت بلکه باید بهترین شرایط را فراهم کرد تا کاری در خور توجه به نمایش درآید.

شریفی تأکید کرد: مطلب بعدی که حتماً باید به آن توجه داشت این است که ساخت آثاری با محوریت راهپیمایی اربعین نباید با انگیزه‌های مادی تولید شود برای همین وقتی می‌خواهیم فیلمی در این رابطه بسازیم نباید به این امر فکر کنیم که قرار است آن اثر برای مان موفقیتی در گیشه به همراه داشته باشد بلکه آنچه مهم است ماندگاری و تأثیراتی است که این دست تولیدات می‌تواند در هنر این سرزمین داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت در ساخت کارهایی با محوریت اربعین و عاشورا نقش اول را می‌بایست بازی کند گفت فیلمی که قرار است درباره اربعین ساخته شود باید سرمایه‌گذار دولتی داشته باشد چون بخش خصوصی به دلیل مسائل اقتصادی نمی‌تواند در این حوزه کارکرد لازم را داشته باشد اما در بخش دولتی قادر است بدون دغدغه مالی بانی کارهای درخور توجه در این رابطه باشد.

این تهیه‌کننده در انتها تأکید کرد: فیلم مستند در جای خود می‌تواند تصویرگر عظمت راهپیمایی اربعین باشد اما به نظرم آثار بلند داستانی در این رابطه می‌تواند تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد در همین راستا اگر بتوانیم سریال‌های خوبی در این رابطه تولید کنیم مطمئنم به جریان سازی لازم دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha