یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا در ارومیه

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائی پیرامون «اقتدا به کسی که نماز قضا می خواند» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «اقتدا به کسی که نماز قضا می خواند» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقه‌مندان می گردد.

* اقتدا به کسی که نماز قضا می خواند

سؤال: آیا می توان به کسی که در حال خواندن نماز قضا می باشد، اقتدا کرد؟ اگر نه، تکلیف نمازهای گذشته که از این حکم خبر نداشته ایم، چیست؟

جواب: اگر امام جماعت، نمازی می خواند که یقینا قضا شده است، می توان به او اقتدا کرد، ولی اگر نماز امام، قضای احتیاطی باشد (یعنی قضا شدن آن قطعی نیست)، نمی توان به او اقتدا کرد. البته نمازهای قبلی اگر رکنی از آنها، کم یا زیاد نشده باشد، به صورت فرادا صحیح است.

احکام شرعی | اقتدا به کسی که نماز قضا می خواند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیرمحمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    با سلام و احترام. ممنون از احکام شرعی که در سایت می گذارید. لطفاً احکام در مورد محرم و نامحرم در دانشگاه ها را بنویسید که دانشجویان چگونه با نامحرمان برخورد کنند تا مرتکب گناه نشوند. و سوالاتی از این قبیل که: آیا می توانند شماره نامحرمی را در دفترچه یادداشت کنند فقط به قصد این که سوالات درسی، را از آنها بپرسند، یا اگر با آنها همکار شدند، فقط درمورد کار با یکدیگر صحبت کنند. با تشکر و سپاس فراوان. انشا الله در پناه قرآن و اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین محفوظ باشید، آمین یا رب العالمین.