دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری

حوزه/ در طرح کشوری برگ مهر، مساجد استانها می توانند با ارسال کتب و کاغذهای باطله به همان مقدار نوشت افزار ایرانی اسلامی جهت توزیع میان دانش آموزان نیازمند همان شهر یا محله دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مقیمی مدیر طرح کشوری برگ مهر، در نشست خبری بنیاد خیرین حوزه علمیه های علمیه که امروز در خبرگزاری رسا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به فعالیت های جهادی بنیاد خیرین حوزه های علمیه ابراز کرد: از افتخارات این بنیاد حضور در کنار مردم در مسائل و مشکلاتی است که در این چند سال اخیر از کرونا تا سیل و زلزله پیش آمده است.

وی افزود: در این طرح مساجد استانها می توانند با ارسال کتب و کاغذهای باطله به همان مقدار نوشت افزار ایرانی اسلامی جهت توزیع میان دانش آموزان نیازمند همان شهر یا محله دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیرین عزیزی که قصد کار خیر و انفاق دارند می توانند به بنیاد خیرین مراجعه کنند و بنیاد خیرین را به عنوان یک امانتدار و واسطه مطمئن خودشان ببینند تا کار خیر به نام آنها ثبت شود.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه از مهر تا خرداد ۱۴۰۲ زمان تحویل کاغذهای باطله است، خاطرنشان کرد: بنای بنیاد بر دائمی شدن طرح است و امسال آغاز و نقطه شروعی برای برنامه ریزی های کلان تر در آینده خواهد بود.

وی جامعه هدف را نیازمندان عموم جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اگرچه اولویت کمک های وقفی متوجه خانواده های نیازمند حوزوی است اما این طرح شامل عموم جامعه است و در واقع هر کجا نیاز عمومی باشد بنیاد به صورت عمومی گام برمی دارد و برای ما قومیت و دین و مذهب نیز مهم نبوده و طرح برگ مهر همه دانش آموزان را در بر می گیرد.

وی بنیاد را شریک شادی و غم ملت برشمرد و ابراز کرد: یکی از مهم ترین رسالت های بنیاد خیرین حوزه های علمیه اشاعه و گسترش فرهنگ انفاق و توسعه باقیات و صالحات است که بنیاد از توان و ظرفیت دستگاه ها در این راستا استفاده می کند.

مدیر طرح کشوری برگ مهر با تشریح وظایف گسترده بنیاد خیرین تصریح کرد: چه هدفی بالاتر از اینکه مردم خودشان در عرصه های مختلف پا به میدان کمک و یاری رسانی بگذارند و از حمایت همنوع و هموطن خود دریغ نکنند در طرح برگ مهر شاهد یاری مردم به هموطنان و دانش آموزان خواهیم بود و حوزه علمیه با اجرای این طرح پیشقدم شده است.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه جوانان امروز زیر سایه نظام اسلامی به فرهنگ یاری رسانی و انفاق رسیده اند، تاکید کرد: برای نسل جدید و کودکانی که در فضای مجازی در حال رشد و نمو هستند نیز باید فکر کرد و با ایده های نو آنها را با فرهنگ انفاق آشنا کرد.

مدیر طرح کشوری برگ مهر با بیان اینکه هر ایرانی روزانه سیزده کیلو کاغذ مصرف می کند، گفت: برگ مهر با پوشی دانش آموز بخشنده آغاز می شود و دانش آموزان کاغذ و کتب باطله خود را به مساجد و یا پایگاه های بنیاد خیرین حوزه های علمیه در سراسر کشور تحویل می دهند و در ذیل این کار خیرخواهانه در مسابقه عکس نیکوکاری بنیاد خیرین نیز شرکت می کند.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه دانش آموز بخشنده سال نیز معرفی خواهد شد، اظهار داشت: یکی از اهداف بنیاد خیرین معرفی دانش آموز بخشنده سال تحصیلی جدید است که ان شاء الله شروعی برای همه گیر شدن و ادامه دار بودن این پویش مهربانی برگ مهر باشد.

وی در پایان گفت: دانش آموزان تصاویر یا فیلم های یک دقیقه ای خود را در فضای مجازی بازنشر و برای ما به شماره ۰۹۱۰۴۳۰۱۱۶۰ ارسال کرده و پس از بررسی جوایزی تقدیم خواهد شد، همچنین همایشی به عنوان اختتامیه برگزار و از صدها دانش آموز تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha