دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1046139
۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
وزارت آموزش و پرورش

حوزه/ اینکه دانش آموزان بخوانند، بدانند و بفهمند که ایران اسلامی در بعد از انقلاب چه تحریم های سیاسی، اقتصادی و حتی دارویی و غذایی را متحمل شده هشیاری را برایشان به ارمغان می آورد. بدعهدی های آمریکا در برجام که سالیانی است زندگی و معیشت مردم کشور را دچار لطمه ساخته از حقوق حکومت و مردم بر مؤلفان کتب تاریخ است که می بایست طرح و تبیین گردد.

خبرگزاری حوزه | تاریخ، علمی است که جزئیات حوادث و وقایع گذشته را شرح داده و ما را با زندگی پیشینیان آشنا می سازد.

تاریخ کهن به شکل مناسبی در کتاب های درسی آموزش داده می شوند و خیلی از معلمان و دانش آموزان با ایرانیان باستان و سلسله های حکومتی ایلامی، ماد، سکاها، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان، امویان، عباسیان، صفاریان، سامانیان، زیاریان، آل بویه، غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، ایلخانان، تیموریان، صفویان، افشاریان و قاجاریان آشنا هستند و البته اطلاعاتی هم در مورد تاریخ معاصر یعنی دوره پهلوی اول و دوم و انقلاب اسلامی دارند. دانش آموزان ما بر رشادت های شهیدان دوران ۸ سال دفاع مقدس و مدیریت سرداران جوان و فداکارمان شناخت نسبی دارند.

اما آنچه مغفول مانده اتفاقات ترورهای ناجوانمردانه منافقان و گروهک های تروریستی از جمله مجاهدین خلق و فرقان و اتاق فکر سازمان های سیا و موساد در چهار دهه گذشته و ۱۷۰۰۰ شهید ترور است، اینکه از رئیس جمهور، نخست وزیر، ریاست دیوان عالی، ائمه جمعه، ماموستاها، وزرای نیرو و راه و ترابری، دانشمندان صنعت هسته ای و ... ما مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده اند.

اقدامات بصیرانه مقام معظم رهبری در وقایع و فتنه های مختلف سال های ۱۳۷۸، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۸ و ایثار مدافعان حرم آل الله  و شخصیت برجسته آنها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از نگاه مؤلفان کتب تاریخی مدارس ابتدایی و متوسطه جا مانده است.

اینکه دانش آموزان بخوانند، بدانند و بفهمند که ایران اسلامی در بعد از انقلاب چه تحریم های سیاسی، اقتصادی و حتی دارویی و غذایی را متحمل شده هشیاری را برایشان به ارمغان می آورد. بدعهدی های آمریکا در برجام که سالیانی است زندگی و معیشت مردم کشور را دچار لطمه ساخته از حقوق حکومت و مردم بر مؤلفان کتب تاریخ است که  می بایست طرح و تبیین گردد.

توصیه می کنم قوه مفکّره و مؤلفان عزیز تبیینی مجاهدانه ذیل این وقایع داشته باشند تا نوجوانان و جوانان ما در برابر مطالباتی که دارند اقدامات و تلاش ها را هم ببینند. از سابقه تاریخی حیله ها و فتنه ها باخبر شوند تا امروز به آتش کشیده شدن قرآن، مسجد و پرچم، هتک مقام زن و حجاب او، شهید شدن هم وطن، بریده شدن گلوی پلیس، به خون آغشته شدن فوریت های پزشکی  و نابود شدن جمجمه طلبه جهادی برایشان هشداری جدی و ملاکی مهم باشد و مرز اعتراض و اغتشاش را تشخیص دهند.

حسن نجفی، استاد گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha