شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: خانواده ها مسئولیت تربیت را به آموزش و پرورش سپرده‌اند؛ ما در انقلاب فرهنگی خیلی موثر نبودیم، در صورتی که هدف اصلی انقلاب، انقلاب فرهنگی بود و ما در تحقق آن توجه‌کافی نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم سکینه رضایی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با ریشه‌یابی حوادث اخیر و اغتشاشات بیان کرد: اگر ما سخنان رهبر جامعه اسلامی را از سال ۱۳۶۸ بخوانیم، با نکات کلیدی شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نفوذ، مواجهه خواهیم شد اما علت اصلی توجه نداشتن به رهنمودهای رهبری است.

وی ادامه داد: خانواده ها مسئولیت تربیت را به آموزش و پرورش سپرده‌اند؛ ما در انقلاب فرهنگی خیلی موثر نبودیم، در صورتی که هدف اصلی انقلاب، انقلاب فرهنگی بود و ما در تحقق آن توجه‌کافی نداشته‌ایم.

خانم رضایی ادامه داد: آیات حجاب ۱۸سال بعد از بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله) نازل شد و ما از نزول آیات نتیجه می‌گیریم که اول باید به لحاظ عقیده و اعتقاد مردم را آماده کنیم.

وی بیان کرد: بعضی از قوانین کشور ما اشکالاتی دارد مانند نهادهای فرهنگی که یک نقص اساسی دارند اما این طور نیست که ما قانون را با اشکال اجرا نکنیم و باید از قبل تفکر مردم را آماده کرد تا به این مرحله نرسند.

وی تصریح کرد: یکی از کلیدواژه های اخیری که رهبر انقلاب بر روی آن تأکید داشتند، کلمه نفوذ بود و وظیفه‌ ما در حال حاضر، جهاد تبیین است که آن را یک فریضه قطعی و فوری می دانند.

رضایی ادامه داد: جامعه اسلامی نسبت به زن حساس است و دشمن بر روی احساسات کار و مردم را هیجان زده و وارد خیابان می‌کند، ما باید در مقابل آن‌ها عقلانیت را بیاوریم که همان جهادتبیین است.

وی افزود: نکته بعدی که باید بعد از عقلانیت به آن توجه داشت، بصیرت افزایی است؛ تقویت قوه عقلانی باعث رشد خودمان خواهد شد و بصیرت افزایی علاوه بر رشد باعث تغییر دیدگاه و دشمن شناسی می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه هر مسئله‌ ای که دیدیم را نباید سریع باور کنیم، ادامه داد: در فضای مجازی هرچیزی خواندید اصل را  بر دروغ بگذارید مگر اینکه در مورد حقیقت آن تحقیق کنید؛ سریع باور نکنید و قدرت تحلیل داشته باشید، نتیجه عقلانیت و بصیرت، داشتن قوه تحلیل‌گری است.

کارشناس مذهبی با اشاره به فتنه۸۸ و بیانات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: ما باید صف خود را از دشمن مشخص کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha