پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
خوش بیان

حوزه/ هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت علمی این حوزه از ۱۴ تا ۲۱مهرماه در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ دایر می‌باشد.

حجت الاسلام خوش بیان در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در محل مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد، گفت: این نمایشگاه در نوع خود بی نظیر است و من سفرهای بسیاری به مشهد و قم داشتم و اگر بگویم با این وسعت نمایشگاهی در حوزه مشهد ندیدم، اغراق نکردم.

وی به ثمرات و نتایج این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: زمینه آشنایی طلاب با علوم متداول حوزه که در نمایشگاه تبیین می شود را فراهم می کند.
مسئول پژوهش مدرسه علمیه فضل بن شاذان نیشابور، با اظهار گله مندی نسبت به گرانی قیمت کاغذ و چاپ و در نهایت کتاب‌ ابراز کرد: در این نمایشگاه کتاب ها را با ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف ارائه می کنند که این فرصتی است برای طلاب تا بتوانند نیازهای خود را مرتفع کنند.

وی گفت: مسئله دیگری که از اهمیت خاصی برخوردار است این بود که در این نمایشگاه برخی کتب قدیم حوزه را که الان متداول نیست، مشاهده کردم؛ این مسئله نشان می دهد که همچنان به چاپ می رسد و خوب است طلاب بدانند در گذشته چه کتاب هایی مطالعه می‌شده است.

حجت الاسلام خوش بیان، با اشاره به اینکه این نمایشگاه بسیار متنوع و قوی برگزار شده، چند پیشنهاد برای بهتر شدن روند آن ارائه داد و یادآور شد: نمایشگاه باید سال به سال تجدید و بازه زمان آن طولانی‌تر شود زیرا چند روز برای نمایشگاهی به این وسعت کم است.

مسئول پژوهش مدرسه علمیه فضل بن شاذان نیشابور، ابراز کرد: علوم حوزه بسیار غنی است و غرفه ها بسیار متنوع و تفکیک شده بود اما باید در کنار نقاط مثبت به جایگاه برخی ناشران توجه شود که متاسفانه حضوری کمرنگ داشتند.

هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت علمی این حوزه از ۱۴ تا ۲۱مهرماه در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر دایر می‌باشد و دو روز ۱۷ و ۱۹ مهرماه برای حضور و بازدید خواهران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha