شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میرمرشدی

حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی با تأکید بر این که دشمن با هستی آرمانی ما کار دارد تصریح کرد: دشمن می خواهد ایران یک کشور ضعیف و یا ذیل سلطه استکبار و خادم مستکبر باشد، یعنی همان کاری که فرعون با بنی اسرائیل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرمرشدی صبح امروز در نشست بصیرتی که با موضوع «فتنه امنیت ساز» و بررسی و تحلیل اغتشاشات اخیر در جمع طلاب مدرسه علمیه رکن الملک برگزار شد، اظهار کرد: عنوان موضوعی که برای بحث محوری انتخاب کردیم فتنه امنیت ساز است و ممکن است سوال شود که فتنه، امنیت را از بین می برد پس چطور عنوان بحث را فتنه امنیت ساز قرار دادید.

وی افزود: فتنه به معنای ابتلا و امتحان و یک جریان غربالگر، با همه خسارت ها و فراز و فرودهایی که در جامعه ایجاد می کند به طور قطع آثار باقیه ای برجا می گذارد که آن آثار از آن سرو صدا و شور و هیاهو بسیار پایدارتر و ماندگارتر است.

کارشناس سیاسی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص زیر ساخت بودن امنیت در جامعه گفت: زیرساختی ترین مسئله برای یک حاکمیت امنیت است، بنابراین جامعه ای که دنبال امنیت باشد باید فتنه هایی را که در پیش روی این امنیت وجود دارد بپذیرد و از فتنه ها فرصت بسازد و بتواند تولید امنیت کند.

وی با بیان آیات و روایاتی در این باره به مثال هایی اشاره کرد و گفت: آیه ۱۲۶ سوره بقره می فرماید "وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا" یعنی زمانی که حضرت ابراهیم(ع) هاجر و اسماعیل را در بیابان لم یزرع رها کرد دعای حضرت در فتنه و ابتلا، دعای امنیت ساز بود و خداوند در ادامه می فرماید "وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ" اهل این سرزمین را از میوه آن روزی بده، یعنی اگر ابتلا تبدیل به امنیت شد نتیجه آن رزق می‌شود.

وی اضافه کرد: البته این نعمت به هر کسی نمی رسد و افرادی که ایمان بالله و الیوم الاخر داشته باشند نتیجه و آثار ابتلائات را دریافت می‌کنند و مابقی نیز به طور قطع در فتنه نابود می شوند، قرآن کریم نیز می فرماید افرادی که کفران و ناسپاسی کنند " فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلً " متاع قلیلی نصیب آنها می شود و در ادامه می فرماید "ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَیٰ عَذَابِ النَّارِ" آنها را به اضطرار عذاب نار گرفتار می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی با اشاره به آیات ۳۵ سوره ابراهیم و آیه ۱۱۲ سوره نحل ثمره یک جریان امنیت ساز را دستیابی به توحید عنوان کرد و ادامه داد: در آیه ۱۱۲ سوره نحل که ناظر به داستان قوم سباء و بهره مندی آن ها به بسیاری از نعم الهی است. قرآن می فرماید " وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْیَةً کَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً " خداوند جامعه ای را مثال می زند که در امنیت بودند و مطمئن زندگی می کردند، سپس می فرماید " فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ " این نعمت ها پایه ای برای فتنه شد و آنها مبتلا به کفران شدند " فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ "و خداوند لباس گرسنگی و ترس را به آنها پوشانید.

کارشناس سیاسی با تأکید بر این که ثمره کفران و ناسپاسی هجوم گرسنگی و ترس است تصریح کرد: جامعه ای که در نعمت و امنیت است، اگر کفران نماید، امنیت اولین چیزی است که از آن می گیرند و مبتلا به ترس و گرسنگی می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین آیه ۸۲ سوره انعام پرداخت و گفت: خداوند در این آیه می فرماید " الَّذِینَ آمَنُوا وَلَمْ یَلْبِسُوا إِیمَانَهُمْ بِظُلْمٍ " کسانی که ایمان دارند و لباس ظلم به تن نمی کنند در امنیت هستند، یعنی افرادی که به سمت ظلم می روند امنیت را با ظلم از بین می برند، پس در واقع آن چیزی که تولید ناامنی می کند بی عدالتی و ظلم است و در ادامه می فرماید " أُولَٰئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ " مومنین در امنیت هستند و در مسیر هدایت قرار دارند.

کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: روایت از امام صادق(ع) است که می فرماید " تَمَنَّوُا الفِتنَةَ " تقاضای فتنه کنید " ففیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ " هلاک اهل جباریت و ستمگران در فتنه است ،" وطَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَة " زمین نیز از فاسقان پاک می شود و در روایت دیگر از رسول خدا آمده است که می فرماید "لا تَکرَهُوا الفِتنَه فِی آخِرالزَّمانِ" از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید.

حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی ترس از فتنه ها را نشانه بی ایمانی بیان کرد و افزود: در کتاب "واکاوی ابعاد فتنه"، در یک بررسی تاریخی، قرآنی و روایی و بررسی تحلیلی به یک جمع بندی رسیدیم و آن این است که فتنه تمام شدنی نیست و فتنه ها رنگ عوض می کنند و تنوع دارند و هر چه به آخرالزمان نزدیک تر شویم اوضاع فتنه عمیق تر، پیچیده تر و حساب شده تر می شود.

وی اضافه کرد: فتنه اخیر(آشوب ها) اولین وآخرین اتفاق نیست و تمام نمی شود و چه بسا در ادامه گسترش پیدا می کند، رنگ عوض می کند و شکل جدید می یابد، هم چنان که مولای ما امیرمومنان(ع) می فرماید " اعلَمُوا أنّهُ مَن یَتَّقِ اللّه َ یَجعَلْ لَهُ مَخرجا مِن الفِتَنِ " و قبل از آن می فرماید "مَن یَتَّقِ اللّه َ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا" کسی که تقوای الهی داشته باشد مخرج برای آن قرار می دهم و آخر آن رزق است، اما در اینجا تفسیر امیرمومنان(ع)، مخرج من الفتن است.

کارشناس دینی تقوای الهی را موجب خروج ایمن از دل فتنه عنوان کرد و گفت: فتنه به خودی خود تلخ و ناگوار است و انسان از فتنه ها آسیب پذیر است، اما اگر پای اخلاص و تقوا به میان بیاید این فتنه امنیت ساز است، لذا بر اساس کلیاتی بیان شده، انقلاب اسلامی در دل فتنه به وجود آمد و مبنای انقلاب اسلامی این بوده است که زمینه ای را برای ظهور حاکمیت مهدوی فراهم کند.

وی اضافه کرد: اگر به منطق شهدا رجوع کنیم می گویند برای این که انقلاب اسلامی قرار بود زمینه ساز ظهور و انقلاب مهدوی و حاکمیت مهدوی باشد به میدان آمدند و بنابراین ارزش آنچه که مایه گذاشته اند را داشته و هیچ ضرری نکرده اند و در همین ماجراهای اخیر نیز خانواده های شهید داده همان حرف های ۴۴ سال پیش تکرار می کنند یعنی یک چارچوب آرمانی، انقلاب اسلامی بنیاد گذاشته است که اگر این چارچوب الهی و آرمانی شکست خورده بود به طور قطع افراد نیز مانند قبل حرف نمی زدند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمرشدی تحرکات جبهه طاغوت از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون را ناشی از همین مواجه حق و باطل دانست و گفت: حقو با باطل تا ابدیت با هم رفاقت نمی کنند و تنها در یک صورت با هم رفاقت می کنند، این که مستکبر از استکبار دست بردارد و یا حق از آرمان خود دست بکشد، پس اگر از ما بپرسند این جنگ تا کجا ادامه دارد می گوییم تا آن جایی که این دو طرف نیرو داشته باشند این جنگ تمام نمی شود.

وی به نشانه های غلبه جبهه حق علیه طاغوت اشاره کرد و افزود: به طور قطع غلبه با ما است، زیرا ۴۴ سال گذشته غلبه با ما بوده و هر چه هم بیشتر جلو رفتیم موفقیت عمیق تر شده، همچنین خاستگاه های ما وحرف های ما نیز گفتنی تر شده اند، همچنان که امروز جمعیت میلیونی یمنی ها به بهانه ولادت حضرت ختمی در خیابان و سردادن شعارهای آرمانی را شاهدیم.

استاد حوزه، ایستادن یا عدم ایستادگی پای آرمان ها را سرنوشت محتوم و معلوم ما در این جبهه بیان کرد و ادامه داد: اگر آرمانی فکر کردید روی زمین می توانید برنامه ریزی و حرکت کنید، زیرا حرف اصلی این است که آرمانی بیاندیشید و واقع بینانه حرکت کنید.

وی بروز فتنه های رنگارنگ در طول گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی تحت عناوینی چون خلق کرد، خلق عرب، خلق بلوچ و با نام های کموله، دمکرات، پژاک، پ ک ک و الاحوازیه را ادامه همان فتنه های تجزیه طلبانه بیان و خاطر نشان کرد: زمانی نیز فتنه با شعار اقتصادی به نام بنزین یا گرانی و تورم و یا قطع شدن حقوق و تعطیلی کارخانه ها و یک بار به شکل کشته سازی به میدان آمد و ممکن است فردا با یک لباس دیگر بیاید، همچنان که امروز به نام زن، زندگی، آزادی به میدان آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی با تأکید بر این که دشمن با هستی آرمانی ما کار دارد تصریح کرد: دشمن می خواهد ایران یک کشور ضعیف و یا ذیل سلطه استکبار و خادم مستکبر باشد، یعنی همان کاری که فرعون با بنی اسرائیل کرد، لذا ممکن است اسم جمهوری اسلامی را بردارند، اما آرمان الهی و انقلاب اسلامی زمین نمی خورد، زیرا ۱۵۰۰سال است که زمین نخورده است.

وی افزود: ما شواهدی داریم که این آرمان به پیروزی هایی رسیده و سند آن جمعیت اجتماع مردم یمن است و یا در کرانه باختری در امنیتی ترین شرایط به صهیونیست ها حمله می شود، اما قاتل آنها پیدا نمی شود و یا در اوج این شرایط قدرت سایبری ما تمام اسناد و مدارک فوق سری و محرمانه آنها را دانلود می کنند، لذا اینجا است که باید تکلیف خود را در این میدان تعیین کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha