پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تلبس طلاب حوزه علمیه امام حسین ع اهواز

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سر و صداهایی که در گوشه و کنار کشور امروز برخاسته، همانند فتنه‌های اخیر، ریشه در اسلام ستیزی، قرآن ستیزی، پیامبر ستیزی، ایران اسلامی ستیزی و براندازی بر پایه شفافیت در دشمنی با اسلام، ایران و همه بنیادها و ارزش‌های الهی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در محفل قرآنی و مراسم تعمیم تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، با اشاره به آیه "هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَیٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ" اظهار داشت: اسلام، بر پایه آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

وی افزود: اسلام بر پایه حکمت، برهان، منطق، عقلانیت، معنویت، عدالت و برافراشته کردن پرچم پیامبر(ص) در سطح جهان به مثابه الگوی بشریت معاصر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در دوران معاصر، اسلام ستیزی، شیعه ستیزی، ایران ستیزی به اوج خود رسیده است، گفت: البته این ستیز با اسلام، ایران و مکتب اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی، راه امام(ره) و شهدا و مکتب ولایت ریشه در این دارد که اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) و ولایت محمد و آل محمد(ص) امتداد جهانی پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: غرب منفعلانه به ستیز برخاسته و نگران این است که اسلام برپایه هدایت، حقانیت، توحید، عدالت، کرامت انسان و رهبری الهی، جهانی شود.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه پیامبراسلام(ص) در ۲۳ سال توانست جامعه عقب مانده آن روزگار را به جامعه پیشرفته و جامعه جاهلی را به جامعه فرزانه تبدیل و سنگ ولایت مردم نوین اسلامی را طراحی کند، یادآور شد: در دوران معاصر نیز اسلام ناب محمدی(ص)، برپایه مکتب اهل بیت(ع) و در امتداد مکتب غدیر و عاشورا در ایران توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام (ره) باز تولید شد.

وی با تأکید براینکه اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) در عصر غیبت، عصر جدیدی را ایجاد کرد، مطرح کرد: در ۴۳ سال اخیر ایران اسلامی قوی تر شده و در مقابل آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌های آن در منطقه ضعیف‌تر شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: جنگ هشت ساله غرب و شرق با مزدوری صدام علیه ایران اسلامی، ما را تنومند کرد و دفاع مقدس به الگویی برای مقاومت در منطقه تبدیل شد و اخراج اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان و مقاومت را به عنوان یک پروژه بین المللی رقم زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با وجود آنکه غرب در قالب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و در کنار تحریم اقتصادی با اتاق‌های قتل و فریب حساب شده و انباشت ثروت، قدرت و شیطنت برای از بین بردن صدای رسای اسلام، تلاش کرد، اما به جایی نرسید و شکست خورد.

آیت الله کعبی عنوان کرد: سر و صداهایی که در گوشه و کنار کشور امروز برخاسته، همانند فتنه‌های سال ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و امثال اینها، ریشه در اسلام ستیزی، قرآن ستیزی، پیامبر ستیزی، ایران اسلامی ستیزی و براندازی بر پایه شفافیت در دشمنی با اسلام، ایران و همه بنیادها و ارزش‌های الهی دارد.

وی طراح اصلی فتنه‌ها را آمریکا و صهیونیست ها دانست و ادامه داد: این افراد قرآن را آتش زدند، با افراد با حجاب جنگیدند، مسجد آتش زدند، بارگاه‌های مقدس را مورد تجاوز قرار دادند، اقدامات آشوبگرانه‌ای که یک مسلمان ریشه دار این کار را نمی‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شبکه‌های سازمان یافته آمریکا و صهیونیست ها از خلأها، آسیب‌های موجود و بسترهای نامناسب، سوء استفاده کردند و این بلواها شکل گرفت و لذا به زیبایی رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضا جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان رهگشایی داشتند و فرمودند که طراحان آمریکایی و صهیونیستی در این اغتشاشات اخیر منفعل هستند و انفعال اینها در مقابله با اقتدار، پیشرفت، امنیت، آرامش و عزت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا زمانی که اقتدار هست، دشمنی‌ها نیز ادامه دارد، اظهار داشت: راهبرد نظام مقدس برپایه حکمت‌های حکمیانه ولی فقیه، عبور از تحریم‌ها، خنثی کردن تحریم، حل مشکلات بنیادین، نهضت ملی مسکن، نهضت ملی اشتغال، امیدآفرینی، تقویت اعتماد، عقلانیت، غیرت و توجه به هجوم بین المللی رسانه‌ها است.

آیت الله کعبی در خصوص عنصرهای بنیادی، افزود: در این عرصه نخست آموزش و پرورش به معنای عام کلمه است که باید در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد، به بیان دیگر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، فعالان عرصه فرهنگی باید طرح بنیادی و عملیاتی برای دینداری جوانان این مرز و بوم داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه دینداری مورد هجمه دشمن واقع شده است، خاطرنشان کرد: این طراحی‌ها در سایه توسل‌ به حضرت ولی عصر(عج) و توجهات ایشان و اتحاد و همبستگی به شکست خواهد انجامید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خوزستان، کربلای ایران که دین خود را به اسلام ادا کرد، در فتنه اخیر نیز خوب امتحان پس داد و ما از همه خوزستانی‌ها از عشایر غیرتمند، از اقوام دلیر خوزستانی عرب، بختیاری و همه فرهنگ‌های موجود در خوزستان تشکر می‌کنیم، در واقع به بی‌غیرتی، بی‌ناموسی، تعدی به اسلام و ایران جواب منفی دادند و این جای تشکر دارد، این سرزمین، سرزمین مقدسی است و همه ما با همبستگی و اتحاد می‌توانیم از این چالش‌ها عبور کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: "حتی‌المقدور این اغتشاشات و فتنه اخیر امنیتی نشود، فضای امنیتی را باید به فضای اجتماعی تبدیل و مسائل را حل کرد، البته اغتشاشگران و اخلالگران نظام و امنیت که آدم کشتند، قرآن آتش زدند، به ناموس بی‌حرمتی کردند، به اشد مجازات باید برسند".

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه مردم در این فتنه قوی ظاهر شدند، ادامه داد: ایران سربلند از این فتنه ضد دین سربلند بیرون خواهد آمد و قوی‌تر، عزیزتر خواهد شد و این پرچم اسلام ناب در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) تا ظهور حضرت تداوم پیدا می‌کند و این امانت به دست حضرت(عج) تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، حوزه‌های حضرت بقیة الله الاعظم(عج) است، اظهار داشت: ما همه سرباز امام زمان(عج) و بستر ساز ظهور حضرت(عج) هستیم، هر کسی که ملبس می‌شود، این لباس فرم، خدمت، هدایت و حمایت و حضور در صحنه را می‌پوشد، مسئولیت او در تبیین اسلام ناب، مکتب اهل بیت(ع)، خدمت، حمایت و هدایت به مردم سنگین‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha