یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مطهر خو

حجت الاسلام مطهرخو گفت: در حقیقت تکریم جایگاه عالم، تکریم جایگاه علم است، آن علمی که اهل بیت(ع) به ارزش والای آن در دنیا سفارش کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نائین، صبح امروز در پیش نشست کنگره بین‌المللی میرزای نائینی، اظهار داشت: این همایش به همت مسئولان عالی حوزه و بر اساس درخواست مردم شهیدپرور و عالم پرور مردم نائین در تکریم و جلیل از عالمی بصیر، مرجعی والا مقام و اندیشمندی توانا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه زهد، خصلت بارز آیت الله میرزا محمد حسین نائینی و بی‌توجه به مقام، ریاست و دنیا از دیگر ویژگی‌های ایشان بود، گفت: حسن توجه به جایگاه عالمان، سفارش و سنتی است که ائمه اطهار(ع) به ما آموخته‌اند.

امام جمعه نائین ادامه داد: امام هادی(ع) می‌فرمایند «اگر بعد از غیبت مهدی(عج)، عالمان دینی نبودند که به سمت وجود او مردم را هدایت کنند، بندگان خدا را از دام ابلیسیان نجات دهند و دین ما را ترویج بدهند، بی‌گمان همه مردم از دین خدا بر می‌گشتند».

وی تاکید کرد: در حقیقت تکریم جایگاه عالم، تکریم جایگاه علم است، آن علمی که اهل بیت(ع) به ارزش والای آن در دنیا سفارش کرده‌اند.

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: امیدواریم این ارزش گذاری‌ها در جامعه ادامه داشته باشد و اینگونه برنامه‌ها جز برنامه‌های اصلی حوزه فرهنگ کشور ما باشد.

تکریم جایگاه عالم، تکریم جایگاه علم است

تکریم جایگاه عالم، تکریم جایگاه علم است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha