شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1047984
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
امام جمعه خورش رستم

حوزه/ امام جمعه خورش رستم گفت: لازم است تا نشست‌های صمیمی علمای شیعه و سنی به سمت مباحث و نشست‌های علمی پیش برود،  چرا که هر کجا جهل باشد، دشمن آن جا وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام علی صفابخش امام جمعه خورش رستم، امروز در نشست صمیمی روحانیون شیعه و سنی بخش خورش رستم که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم می‌خواهد به ما بفرماید که تفرقه موجب می‌شود انسان در محور طاغوت قرار گیرد و گرفتار ظلم و ظالم شود.

وی افزود: به قدری شیعه و سنی اشتراکات دارند که فرصت به افتراقات نمی‌رسد و مذاهب اسلامی در قرآن، خداوند، قبله، پیامبر، دشمن، رهبران واحد و حب اهل بیت(ع) وحدت دارند و دشمنان مقابل ما یکی است و وقتی شمشیر به دست بگیرد به این که از کدام مذهب است، نگاه نمی‌کند و همه را از دم تیغ خواهد گذراند.

امام جمعه خورش رستم، با بیان اینکه وحدت امروز هم از لحاظ عقلی و هم دینی لازم و ضروری است، گفت: نظر شیعه و سنی در مورد وحدت در کشور، دیدگاه رهبرانقلاب است و هر کس قائل به این همدلی نباشد مورد قبول مسلمانان نیست و البته این وحدت به هیچ وجه تاکتیکی نیست و اتحاد مسلمانان را تا آخر عمر خود یک فریضه دینی می‌دانیم، موضوعی که ائمه اطهار(ع) نیز به این مسئله تأکید دارند.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) سفارش کرده‌ند که هر کدام از شیعیان پشت اهل سنت نماز بگذارد، گویا پشت رسول اکرم(ص) اقامه نماز کرده و لذا لازم است تا نشست‌های صمیمی علمای شیعه و سنی به سمت مباحث و نشست‌های علمی پیش برود، چرا که هر کجا جهل باشد، دشمن آن جا وارد می‌شود و در کنار و دور هم بودن موجب وحدت خواهد شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha