دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس کعبی

حوزه / امام جمعه موقت اهواز گفت: ملت ایران اسلامی متناسب با اغتشاشات حضور پر شورتری در صحنه داشته باشند که الحمدلله همیشه هم بوده و در این بین مسئله خواص بی‌بصیرت نیز مطرح است که قطعا مردم انقلابی در برابر خواص بی‌بصیرتی که همسو با دشمن عمل کردند، ساکت نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت پیامبر اعظم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا، التزام عملی به آموزه‌های اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، ریشه‌های اسلام منتشر و جهانی شده است، بیان کرد: جوانان پیشران و موتور محرک ایران اسلامی قوی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، مصلحت در برابر حکم شریعت نیست، بلکه مصلحت دیگری به معنای مصلحت نظام است که بعداز فعلیت یافتن حکم متعلق فعلی نظام قرار می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در تشخیص مصلحت، موضوع شناسی، اطمینان شناسی و دیگر موارد بسیار مهم است، و باید موضوع را با اجماع از نظر کارشناسان خبّره مطلع شویم.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: اگر از خط قرمز تقوا عبور نکنیم، همه مشکلات بدون شک حل خواهند شد.

وی عنوان کرد: نسبت به اغتشاشات، رهبرمعظم انقلاب نکات قابل توجهی را فرمودند که عبارتند از فتنه‌گری دشمن پراکنده و طراحی دشمن در برابر پیشرفت‌ها بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنی‌ها مستمر و پیوسته خواهد بود، خاطرنشان کرد: اغتشاشات خودجوش و درونی نبود، بلکه از برخی زمینه‌ها سوء استفاده کردند و با تبلیغات و اثرگذاری فکری دنبال تحقق دشمنی‌های خود بودند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: در مساجد، مدارس و آموزش و پرورش، خانواده‌ها می‌توانند جوانان را در برابر فتنه‌ها صیانت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران اسلامی متناسب با اغتشاشات حضور پر شورتری در صحنه داشته باشند که الحمدلله همیشه هم بوده و در این بین مسئله خواص بی‌بصیرت نیز مطرح است که قطعا مردم انقلابی در برابر خواص بی‌بصیرتی که همسو با دشمن عمل کردند، ساکت نخواهند بود.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به اینکه نباید فضای کشور را امنیتی کرد و در مقامل عوامل دشمن، مسئولان نظامی و امنیتی باید طبق قانون عمل کنند، ادامه داد: ملت قوی ظاهر شده و انتظار می‌رود متناسب با حجم اغتشاشات همچنان در سنگرها، مساجد، ادارات و مدارس قوی عمل کند و در کنار پلیس و نیروهای بسیج در صحنه حاضر باشد.

وی افزود: دشمن برنامه ریزی کرده تا با کمک منافقین، سلطنت طلب‌ها و سایر گروه های معاند عملیات نظامی علیه ایران انجام دهد، ولی با قدرت نیروهای مسلح و آگاه ایران، پایگاه دشمنان منهدم شد.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر این که آمریکا نمی‌تواند مسیر پیشرفت ملت ایران را متوقف کند و قطعا شکست خواهد خورد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و بر پایه ولایت فقیه، امتداد نهضت نبوی، پیام غدیر، مکتب عاشورا و فرهنگ مهدوی ایجاد شده است.

آیت الله کعبی بیان کرد: ما به وعده الهی مبنی بر پیروزی قطعی یقین داریم و کمک الهی هم همراه ما خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم خوزستان و اقوام خوزستانی با اقدام به موقع خود و عدم حضور در اغتشاشات عملکرد شاخصی داشته و ثابت شد اغتشاشگران نخواهند توانست در آرامش خوزستان تاثیر گذار باشند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: امروز قدرت نو ظهور ایران اسلامی به برکت حضرت امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و سربلندی است و با قدرت هرچه بیشتر در سطح منطقه و جهان، نقش آفرینی می‌کند و سلسله پیروزی‌های مقاوم نظام مقدس اسلامی در داخل و خارج تداوم پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص وظایف مدیران و مسئولان ارشد نظام، یادآور شد: نخستین اقدام، مردمی سازی اقتصاد و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است که به ویژه در استان خوزستان بستر لازم فراهم می‌باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان با تقدیر از دولت سیزدهم، یادآور شد: "تقویت پول ملی و حذف دلار از مبادلات اقتصادی"، "واگذاری سریع زمین رایگان برای ساخت میلیون‌ها منزل مسکونی ویلایی توسط خود مردم"، "اجرای کامل و سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" از وظایف مسئولان و مدیران ارشد نظام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha