چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه یاسوج گفت: دشمن واکنش انفعالی به پیشرفت‌های کشور دارد و از همان ابتدای انقلاب شروع به توطئه کرده است، چرا که چشم دیدن پیشرفت‌ها و رشد شاخص‌ها را ندارد و لذا به هر بهانه‌ای با پیشرفت کشور مخالف هستند و دنبال زمین گیر کردن نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: اگر ولادت پیغمبر(ص) نبود، نبوت هم شکل نمی‌گرفت، جهان شکل نمی‌گرفت "لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ" اگر او نباشد، دینی در کار نیست، حلال و حرام خدا مشخص نمی‌شود و معرفت عالم آخرت نصیب ما نمی‌شود.

وی افزود: اگر پیامبر(ص) نبود، از عالم حیوانی و جمادی خارج نمی‌شدیم و به عالم انسانی هدایت نمی‌شدیم، انسانی که حلال و حرام خدا را نمی‌داند و کسانی که مقدسات را قبول ندارند، انسان به حساب نمی‌آیند و بی‌ارزش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به موضوع استاندارد اشاره کرد و گفت: باید نظارت بر کیفیت کالاها داشته باشیم، تا جنس و کالای خوب در اختیار مردم قرار گیرد، البته نباید در تولید غش و کلک باشد، چرا که کلک منجر به کم فروشی خواهد شد.

وی به روز انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و یادآور شد: باید اولیا و مربیان نسبت به تربیت فرزندان با یکدیگر مشورت کنند، بی‌خیالی نباید در کار باشد و با حساسین و دغدغه نسبت به مسائل اسلامی، دینی، اخلاقی و تحصیلی عمل کنند و باور داشته باشند که سرمایه‌های ما همین دانش آموزان هستند که کشور را مدیریت می‌کنند و اگر درست تربیت شوند، آینده کشور ما نیز تضمین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه دانش‌آموزی که چند سال درس می‌خواند، باید بتواند در جامعه ایفای نقش کند، گفت: در گذشته بچه‌ها هم کار می‌کردند و هم درس می‌خواندند، در ۱۲ و ۱۳ سالگی زندگی را اداره می‌کردند، بنابراین امروز باید در رفتار موجود تجدید نظر شود و نظام آموزشی را کارآمد کنیم.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اغتشاشات اخیر اشاره کرد و یادآور شد: دشمن واکنش انفعالی به پیشرفت‌های کشور دارد و از همان ابتدای انقلاب شروع به توطئه کرده است، چرا که چشم دیدن پیشرفت‌ها و رشد شاخص‌ها را ندارد و لذا به هر بهانه‌ای با پیشرفت کشور مخالف هستند و دنبال زمین گیر کردن نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، اما ابتکار عمل دست آنها نیست و همچنان که جنگ هشت ساله را با قدرت پشت سر گذاشت، با قدرت به پیش خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: نظام، فقط متعلق به مردم ایران نیست، بلکه همه آزادگان جهان در قبال این انقلاب احساس مسئولیت می‌کنند.

وی به سفر اربعینی خود اشاره کرد و اظهار داشت: با برخی از عراقی‌ها که در منازل آنها هم سخن می‌شدیم، چنان تحلیل قوی از جمهوری اسلامی داشتند که حیرت زده می‌شدیم، آنها جریان‌های انحرافی و آل سعود را به خوبی می‌شناسند و نسبت به انقلاب ما احساس مسئولیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: چهار نفر فریب خورده فکر می‌کنند که می‌توانند پایه‌های این انقلاب را سست کنند، در حالی که آنها در اشتباه هستند.

وی تصریح کرد: همچنان که حضرت امام(ره) فرمودند، "اینقدر هزینه نکنید، خودتان را اذیت نکنید، که چیزی عایدتان نمی‌شود"، آنهایی که دروغ پردازی کردند باید پاسخگو باشند و جواب خون‌های ریخته شده را بدهند، آنها با تحریک کردن احساسات جوانان، جنایت کردند و آشوبگری به راه انداختند.

امام جمعه شهرکرد خاطر نشان کرد: مردم و جوانان کشور ما هوشیار و بیدار در صحنه حضور دارند، وقتی میلیون‌ها انسان به خیابان‌ها می‌آیند، دشمنان به چشم نمی‌بیند، اما ده نفر آشوبگر را بزرگ جلوه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه قریب به اتفاق جوانان ما آگاه هستند و باید آنها را طلا گرفت، اظهار داشت: فضای مجازی در این چند ساله و به صورت ۲۴ ساعته جوانان را تحت بمباران قرار داده، حتی آدم‌های بزرگسال را هم فریب می‌دهد، فحشا و فضیحت نشان جوانان می‌دهد و به دنبال زایل کردن اعتماد مردم به نظام می‌باشد، که متاسفانه تلفات زیادی در این فضای مجازی داده‌ایم و جان سالم به در بردن از این فضای یک معجزه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha