یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ آیین افتتاح مرکز اسناد حوزه و روحانیت، دفتر استان تهران، با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان عرصه اسناد و آثار مفاخر، در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آئین افتتاح مرکز اسناد حوزه و روحانیت، دفتر استان تهران، با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان عرصه اسناد و آثار مفاخر، در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران، ضمن عرض خیر مقدم، به بیان سابقه تاریخی حوزه تهران پرداخت و تلاش در جهت حفظ و حراست از آثار و اسناد علمای تهران و مدارس علمیه آن را اقدامی ارزشمند در جهت معرفی هویت تاریخی حوزه تهران و اقدامات و خدمات حوزه و روحانیت دانست.

آقای پیرانی مدیر مرکز اسناد حوزه و روحانیت حوزه‌های علمیه در سخنان خود، ضمن بیان فرآیند شکل‌گیری مرکز اسناد حوزه و روحانیت در سنوات گذشته و گسترش قابل توجه آن در زمان مدیریت حضرت آیت الله اعرافی و تحت حمایتها و هدایت‌های معظم له، رسالت و عرصه فعالیت مرکز اسناد حوزه را تشریح کرد. وی مرکز اسناد حوزه و روحانیت استان تهران را نخستین دفتر استانی این نهاد ارزشمند برشمرد که در این روز افتتاح می‌شود.

در ادامه استاد تحریری تولیت مدرسه مروی در سخنانی کوتاه، ضمن عرض تبریک ایام ولادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع)، پرداختن به تاریخ، آثار و اسناد علما را اقدامی ارزشمند در راستای ترویج مکتب اهل بیت (ع) دانست.

دکتر خواجه پیری رئیس مرکز میکروفیلم نور از دیگر مهمانان این افتتاحیه بودند که به بیان اقدامات صورت گرفته در مرکز میکروفیلم و تلاش‌هایی که در کشور هندوستان به حراست از تراث علمی و آثار و اسناد علمای آن سرزمین انجامیده است پرداختند. ایشان یکی از رسالت‌های آن مجموعه را حراست از آثار و اسناد علمای ایران برشمردند و از مجموعه مرکز اسناد حوزه و روحانیت دعوت نمودند تا با تعامل و هم‌افزایی میان این دو مجموعه، گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته شود.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب حجت‌الاسلام حمید سبحانی صدر به عنوان مسئول مرکز اسناد حوزه و روحانیت استان تهران از سوی حجت‌الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران به وی اعطا شد و در ادامه دفتر مرکز استاد حوزه و روحانیت استان تهران مستقر در ساختمان مروی۲ افتتاح گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha