شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند در آیه ۹ سوره حجر راجع به قرآن فرمود «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُون» یعنی قرآن ذکر است، ما برای شما ذکر را نازل کردیم و ما نگهبان و نگهدار این ذکر هستیم، هر کس از این ذکر روی برگرداند در زندگی هیچ خوشی ندارد، ممکن است در ظاهر پول، ماشین، خانه، فامیل و همه چیز داشته باشد اما در اصل هیچ‌چیز ندارد، چون به آرامش حقیقی نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) که در مسجد سنجیده قزوین برگزار شد، گفت: مردم دنیا همواره دنبال راهکارهایی برای کاهش استرس، اضطراب، آشفتگی، ناامیدی، ترس و یأس و همچنین افزایش آرامش و امید هستند و این‌ها هدفی است که همه انسان‌ها، اعم از مسلمان یا غیرمسلمان در همة دنیا آن را دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند در آیه ۱۲۴ سوره مبارکه طه می‌فرماید «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکًا» یعنی هر کس از ذکر، کتاب، دین و مکتب من روی برگرداند، اگر همه عالم را هم به او بدهند باز هم آرامش ندارد، درونش آشفته است و در دلش ترس، ناامیدی و استرس دارد

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۹ سوره حجر راجع به قرآن فرمود «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُون» یعنی قرآن ذکر است، ما برای شما ذکر را نازل کردیم و ما نگهبان و نگهدار این ذکر هستیم، هر کس از این ذکر روی برگرداند در زندگی هیچ خوشی ندارد، ممکن است در ظاهر پول، ماشین، خانه، فامیل و همه چیز داشته باشد؛ اما در اصل هیچ‌چیز ندارد، چون به آرامش حقیقی نمی‌رسد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲۷ سوره مبارکه رعد فرمود «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب»، یعنی اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید بدانید که با یاد و نام خدا به آن دست می‌یابید، وقتی یاد و نام خدا را داشته باشید، خداوند چیزی به شما می‌دهد که آن‌قدر بزرگ است و اثر دارد که دیگر نداشته‌هایتان به چشم نمی‌آید. وی یادآور شد: خداوند در آیه ۲۹ سوره رعد نیز می‌فرماید «الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَی لَهُمْ وَحُسْنُ مَآب»، یعنی آن‌هایی که ایمان آوردند و با ذکر، نام و یاد خدا زندگی کردند، به خوشحالی و آرامش حقیقی دست یافته‌اند چرا که این آرامش در دنیا و آخرت ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: خداوند در آیه ۱۹ سوره رعد فرمود «أَفَمَنْ یَعْلَمُ أَنَّمَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ الْحَقُّ کَمَنْ هُوَ أَعْمَی إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَاب»، یعنی آیا کسی که به این درجه برسد که خودش درک کند که قرآن حق است، آیا چنین آدمی مثل یک آدم کور است؟ یعنی آدم یا باید کور باشد و یا به این معرفت برسد و قرآنی باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است کسی سواد نداشته باشد؛ ولی به این معرفت و باور رسیده باشد، از دیگران شنیده و باور کرده است، فهمیده که قرآن چه موقعیتی دارد، کسی که می‌داند با کسی که درکی از این معنا ندارد، قطعاً یکسان نیست.

وی اظهار کرد: در آیه ۳۵ سوره نور نیز آمده خدا نور عالم هستی است، همه ‌چیز باخدا معنا پیدا می‌کند، خدا هر کس را بخواهد با نور، قرآن، پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هدایت می‌کند، یعنی هر کس که لیاقت داشته باشد خداوند می‌خواهد که او را هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۴۰ سوره نور می‌فرماید هر کس را خدا نورانی نکند، هر کس با قرآن، پیغمبر و آل او نورانی نشود، هیچ نوری در زندگی‌اش نیست، وقتی نور نبود کور است، وقتی نور نبود آشفته است، زیرا دل‌ها با یاد و نام خدا آرامش می‌گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: همه این حالات را ما می‌توانیم در زندگی امام خمینی (ره) ببینیم، آن موقعی که در سال ۱۳۴۲ آمدند ایشان را برای زندان و تبعید بردند تا آن موقعی که در اوج قدرت به مملکت برگشتند، تا زمانی که از این دنیا رفتند، این همراهی با ذکر و آرامش حقیقی را می‌توانیم در زندگی امام راحل ببینیم و از آن درس بگیریم.

راه های کسب آرامش حقیقی در بیان امام جمعه قزوین

راه های کسب آرامش حقیقی در بیان امام جمعه قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha