سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر / مطالبه گری حوزه علمیه همدان

حوزه / با ابتکار حوزه علمیه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، نشست مطالبه‌گری پیرامون بحران آب، با حضور استاندار و مسئولان آب و فاضلاب همدان و جمعی از طلاب و فعالان فرهنگی در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شب گذشته با ابتکار حوزه علمیه همدان و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، نشست مطالبه‌گری پیرامون بحران آب، با حضور استاندار و مسئولان اداره آب و فاضلاب همدان و جمعی از طلاب و فعالان فرهنگی در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد.

ببینید:

فیلم| ابتکار حوزه علمیه همدان در مطالبه گری از مسئولان

تصاویر نشست مطالبه‌گری بحران آب همدان در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)

بطحائیان: مسئولان خود را در معرض نقد سازنده قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید بطحائیان قائم مقام حوزه علمیه استان در شروع این مراسم، با تأکید بر لزوم فراهم شدن بستر مناسب برای ارتباط بین مردم و مسئولان و شنیدن دغدغه‌های جامعه توسط دولتمردان و مسئولین، اظهار داشت: اینکه مسئولی خود را در معرض نقد سازنده قرار دهد، اقدام خوبی است که امیدواریم بسیار بیشتر از این، شاهد رخ دادن آن در فضای جامعه باشیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و جلسات مطالبه‌گری، افزود: قطعا برگزاری چنین جلساتی می‌تواند ضمن کاهش فاصله مسئولان با مردم، نقش موثری در رفع مشکلات و دغدغه‌های جامعه داشته باشد.

وی افزود: البته شرط برگزاری موفق چنین جلساتی، انتقاد صحیح، سازنده و در چارچوب تعیین شده است تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم.

گزارشی از جلسه مطالبه‌گری حوزویان همدان از مسئولان استان /  این بار هم حوزه پیش قدم شد

نارضایتی عمومی از قطعی‌های مکرر و خارج از برنامه‌ آب

در ادامه محمد صبوری به عنوان اولین فرد مطالبه‌گر و مسئول گروه مطالبه‌گری سدید به پشت تریبون رفت و با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر انجام مطالبه‌گری تخصصی و صحیح تاکید دارند، گفت: متاسفانه در عرصه تامین آب شرب همدان و پروژه سد تالوار در بازه زمانی سال‌های ۹۴ تا ۹۷ هیچ اقدامی در حوزه سخت افزاری انجام نشده است، موضوعی که لازم است مسئولان وقت پاسخگوی علت آن باشند.

وی با بیان اینکه سال ۸۷ سابقه خشکی سد اکباتان را همدان در خاطره خود دارد، یادآور شد: در آن سال با مشکلاتی که امروز مردم با آن مواجه هستند، روبرو نشدیم و این جای سوال و البته بررسی شرایط دارد.

مسئول گروه مطالبه گری سدید با تاکید بر اینکه قطعی‌های مکرر و خارج از برنامه‌ نارضایتی عمومی در همدان ایجاد کرده است، یادآور شد: اعلام اخبار ضد و نقیض و متفاوت از افراد گوناگون ضمن آنکه باعث نگرانی مردم می‌شود، در ضربه زدن به اعتماد عمومی نیز تأثیرگذار است.

مسئولان پاسخگوی دغدغه‌های مردم باشند

خانم مجذوبی از فعالان اجتماعی نیز با اشاره به آمارهای اداره آب و فاضلاب همدان، خواستار پاسخگویی و اعلام نظر مسئولان در رابطه با نحوه ذخیره سیلاب‌ها و عدم استفاده صحیح از منابع آبی شد.

ضرورت رفع مشکلات آب کشاورزی

ابوالقاسم سوزنچی مسئول گروه احیاگری مطالبه‌گران آب و خاک همدان نیز به بیان مشکلات کشاورزان در حوزه آب و کشت پرداخت و بر لزوم رفع این مشکلات تأکید کرد.

گزارشی از جلسه مطالبه‌گری حوزویان همدان از مسئولان استان /  این بار هم حوزه پیش قدم شد

تقدیر از صبر و حوصله مردم

حجت الاسلام محمد عسکری مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان هم با اشاره به برخی مشکلات در عرصه پروژه تامین آب شرب همدان و برخی مسائل به وجود آمده، بر این اصل تاکید کرد که باید از از صبر و حوصله مردم در این مدت با تمام وجود تقدیر کرد.

استاندار همدان: تمام تلاشمان رفع مشکلات مردم است

در پایان این نشست نیز پس از ارائه گزارش نحوه انجام و اجرای پروژه آب رسانی توسط فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان و محمد ضروری سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان، علیرضا قاسمی فرزاد به پشت تریبون رفت و با تقدیر از صبر و تحمل مردم همدان، اظهار داشت: این پروژه باید در سال ۹۰ به بهره برداری می‌رسید، اما به هر دلیل این موضوع محقق نشد.

وی با بیان اینکه بررسی ترک فعل‌ها و مشکلات به وجود آمده در سال‌های اخیر بر عهده دستگاه قضا است، یادآور شد: تکمیل این پروژه نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان پول لازم داشت و انجام آن بر اساس زمان بندی قبلی حداقل نیازمند دو سال بود، اما در مدت چند ماه اخیر هم منابع مالی تامین شد و هم پروژه به ثمر نشست.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌ها، تامین مالی بزرگترین مولفه است، خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف که با حضور رئیس جمهور و یا با وزرای مرتبط برگزار می‌شد، تمام سعی و تلاشمان رفع مشکل مردم همدان بود.

گزارشی از جلسه مطالبه‌گری حوزویان همدان از مسئولان استان /  این بار هم حوزه پیش قدم شد

وی با بیان اینکه امروز باید شهادت دهم که در این عرصه کم فروشی و کم کاری نشده است، گفت: در طول ۱۲۰ کیلومتر لوله گذاری که در سال‌های گذشته نیز انجام شده بود، بازهم بسیاری از رابط‌ها تعویض شد تا خدای نکرده مشکلی در روند آب رسانی ایجاد نشود.

قاسمی فرزاد در پایان با تقدیر از صبر و تحمل مردم همدان، مطرح کرد: در مجموعه استانداری و مدیریتی استان تمام تلاش و همت مجموعه، بر رفع مشکلات و دغدغه مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha