پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
همایش عفاف و حجاب در مدرسه علمیه الزهرا سلام علیها ارومیه

حوزه/ کشیش داریاووش عزیزیان امنیت را مهم ترین نیاز یک کشور عنوان کرد و گفت: در سایه امنیت است که توانمندی ها و خواسته های یک ملت برآورده می شود و باید قدر امنیت را در جمهوری اسلامی ایران بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی نژاد امروز در همایش عفاف و حجاب در ادیان آسمانی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید در جهت توسعه و پیشرفت فرهنگ اصیل دینی و اسلامی قدم برداریم و آن چیزی که همه مسلمین را دور هم جمع کرده رسول مکرم اسلام و خداوند تبارک و تعالی است و لازم است برای ایجاد تمدن دینی و اسلامی برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: عریان کردن زنان یکی از مهم ترین برنامه های دشمن است و تلاش می کنند این اهداف شوم را در همه کشورها خصوصا در ممالک اسلامی گسترش دهند و در این راستا از ظرفیت بهائیت و وهابیت که دست ساز انگلیس هستند بهره می برند که این جریان خطرشان برای اسلام از رژیم صهیونیستی نیز بیشتر است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تأکید کرد: مهم ترین نقشه دشمن در اغتشاشات خیابانی اخیر فعال کردن گسل های قومی بود و حجاب و ... نیز بهانه ای بود تا به این اهداف که خود مقدمه سوریه سازی ایران بود برسند و لذا برای رسیدن به این هدف شهرهای ترک، کرد و سنی نشین را مورد هدف خود قرار داد.

وی افزود: حجاب مسئله مورد اتفاق ادیان ابراهیمی و الهی است و مخصوص اسلام نیست و هر انسان آزاده ای حجاب را قبول دارد چرا که بر اساس فطرت انسانی می باشد و لذا بر ما علمای ادیان لازم است که اهمیت و جایگاه حجاب را در جامعه مطرح و تبیین کنیم.

قدر امنیت در جمهوری اسلامی ایران بدانیم

در ادامه این نشست کشیش داریاووش عزیزیان امنیت را مهم ترین نیاز یک کشور عنوان کرد و گفت: در سایه امنیت است که توانمندی ها و خواسته های یک ملت برآورده می شود و باید قدر امنیت را در جمهوری اسلامی ایران بدانیم.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه تاکید کرد: بر اساس علم روانشناسی برخی از داشته ها و علم انسان که به عمل منجر می شود به دوران قبل از تولد مربوط است و لذا لازم داریم مردم را در این زمینه آگاه کنیم و نقش طلاب، و علما در این زمینه بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین وظیفه ها در عصر کنونی برای آموزش و ترویج حجاب بر عهده آموزش و پرورش است و باید جامعه از این مسئله آگاه شود که زیبایی زن فقط به زر و زیور و طلا نیست بلکه آن چیزی که به یک زن قداست و ارزش می دهد تعالی روحی و بُعد انسانی او است.

حجاب یک مسئله فطری و ذاتی است

حجت الاسلام سید کاظم موسوی نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: لازمه مواجه ما با مسئله حجاب تبیین آن به صورت عقلانی و منطقی است و تاثیر حجاب بر روح و روان انسان مورد اتفاق دانشمندان روان شناسی است.

وی ادامه داد: دلربایی در ذات یک زن وجود دارد و با وی آفریده شده است و لذا اسلام برای آن برنامه عقلانی وضع کرده است که اگر به جوان بیان شود آن را می پذیرد و در غرب و آمریکا که ادعای آزادی دارند قوانینی را برای زن وضع کرده اند که منافات با ادعاهای آن ها دارد.

حجت الاسلام موسوی گفت: یکی از مواردی که در پیشرفت علم موثر است تمرکز فکری می باشد و زمانی این امر حاصل می شود که جامعه به سمت مسیر بندگی حرکت کند.

وی افزود: حجاب موجب استحکام خانواده ها و امنیت جامعه می شود و دانشمند آمریکایی به نام آبراهام می گوید؛ در غرب مهم ترین گمشده زنان امنیت روانی و اجتماعی است.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: اگر ادله حجاب را با دلیل عقلی و منطقی فارغ از هر دینی به انسان بیان کنیم آن را می پذیرد و حجاب یک مسئله فطری و ذاتی است و مخالفت با آن عقلانی نیست.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا هادی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    خداوند هدایت تامه اش را ارزانی ایشان فرماید
  • احمدی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    آقای کشیش وقتی شما قدر خدا را نمی دانید، مردم را به قدردانی از چه چیزی(کدام امنیت) موعظه می نمایی؟ اگر اهل مطالعه هستی، نگاهی به سوره توحید در قرآن بیانداز و در آن تفکر کن؛ خدایی که باید بی نیاز از هر چیزی باشد(زیرا در غیر اینصورت خدا نیست)، سه تا نمی تواند باشد، چون در تحقق تمایلات خویش با دیگری به نزاع بر می خیزد! وقتی شما در پذیرش اصل دین و خداپرستی قصور دارید، قطعا در فهم مسایل اجتماعی نیز همچون نابینایان، عاجزید.
    • . IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      هماره بشر علی رغم سقوطهای دهشتناک، مقداری از ارزشها را داشته. پوشش یکی از ارزشهای بدیهی در تمام اقوام انسانی است، جنون شهوانی جهان مدرن امروزه رکورد انحرافات رو شکونده لذا فهم این مطلب برای همگان یک مطلب بدیهی و از اولیات محسوب می شود و دایر مدار سلامت اصولی و اعتقاداتی نیست.
    • محسن IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      خداوند در آیه 73 سوره مائده می فرماید: آنان(مسیحیان) كه گفتند: اللّه سومين سه است، كافر شدند. در حالى كه هيچ خدايى جز اللّه نيست. اگر از آنچه مى‌گويند باز نايستند به كافرانشان عذابى دردآور خواهد رسيد.
  • علی IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    قدردانی مخصوص کسی است که رفع گرسنگی می کند و در هنگام خطر در امان خویش پناه می دهد، و قرآن می فرماید:(پس یگانه خدای صاحب مکه را بپرستید) فَلْیعْبُدُوا رَبَّ هذَا الْبَیتِ الَّذِی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ