یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: وزیر امور خارجه کانادا ۱۹ وزیر خارجه کشورهای مختلف را جمع کرده و همفکری کردند که با چه ترفندی می‌توان به ناآرامی‌های ایران استمرار داد، چطور شده است که ده‌ها سال اسرائیل قتل عام می‌کند و تنها در یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ نفر کودک و زن را قتل عام کرده، اما کانادا در برابر آن‌ها و جنایات عربستان سکوت می‌کند اما علیه ایران دست به اقدام می‌زند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هفته‌ای که گذشت امپراطور رسانه‌ای غرب مفتضح شد و بزرگترین سرشکستگی را از اردبیل دریافت کردند، دشمنان غائله را از سیستان به کردستان رساندند و بعد به اردبیل رسیدند و دشمن بیمارستان‌ها را در به در می‌گردد تا بتوانند فردی را که از دنیا رفته به نظام ربط دهند و در ۲۰۰ شبکه و کانالی که در اختیار خود دارند، علیه انقلاب تبلیغ کنند، اما بصیرت ایرانیان آنها را رسوا می‌کند.

وی افزود: سلاح دشمن در جنگ، دروغ و استخدام عواطف است، مفتضح شدن دشمن در کشته سازی دروغین در اردبیل به خوبی نشان داد که غربی‌ها در تمام مطالب خود به کذب اتکا کرده‌اند، کانال‌های این جریان به بیت الکذب تبدیل شده‌اند و لذا آیا این بزرگترین افتضاح آن‌ها کفایت نمی‌کند که به دروغ‌گو بودن غرب یقین پیدا کنیم؟

امام جمعه اردبیل گفت: دروغ گفتن هر اندازه قبیح باشد، گوش سپردن به آن نیز اقبح است و اگر ملت بصیرت داشته باشد و به دشمن گوش ندهد، دروغ‌های آن‌ها نتیجه نخواهد داد و لذا در روایات نیز بیان شده است که تمام بدی‌ها در صندوقی جمع شده و کلید آن دروغ می‌باشد.

وی با بیان این که دشمن با دروغ پردازی‌های خودشان به استان ما ضربه زدند و آبروی ما را بردند، اضافه کرد: ما باید به نهادهای بین المللی و ممالکی که این کانال‌های نشر دهنده دروغ در آن مستقر هستند، شکایت کنیم و من از طرف مردم اردبیل از مسئولین دستگاه‌های قضایی تقاضا دارم پیگیر این شکایت باشند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نشر دروغ در ممالک غربی، دارای جرم بالایی است و از مسئولین و اقشار می‌خواهم پیگیر مکاتبات حقوقی نشر این دروغ‌ها علیه مردم اردبیل باشند و از برخی جوانان که دروغ‌های این کانال‌های خارجی را قبول می‌کنند سوال می‌کنم، اگر کسی پدر شما را بکشد و بعدا بیاید قربان صدقه شما برود، چه برخوردی با آن خواهید داشت؟ انگلیسی که نصف مردم ایران را با قحطی قتل عام کرده است، چه طور می‌توان به چنین قاتل‌هایی اعتماد کرد.

وی عامل اصلی تجزیه ایران در دوران قاجار را انگلیس عنوان کرد و گفت: یکی از علت‌هایی که حضرت امام(ره) در برابر کاپیتولاسیون ایستادند، این بود که آمریکایی‌ها در ایران با این معاهده آزادی بدون سوال و جواب داشتند و از اهالی اهل قلم که در این ماجرا حرمت قلم را نگه داشته و حقائق را به مردم رساندند، تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد حتی نسبت به دشمن هم دروغ بگوییم و باید خیر خواه باشیم، بنده به فعالین عرصه مجازی عرض می‌کنم، مطلبی را منتشر می‌کنید و در عرض چند ساعت چندین هزار بازدید دارد، اگر تهمت و بهتان باشد، در روز قیامت نمی‌توان از زیر آن فرار کرد.

وی افزود: فضای مجازی همانند یک ماشه است که اثرش از چند هزار اسلحه بیشتر است و نباید انسان حسنات خود را در چنین فضایی از بین ببرند.

امام جمعه اردبیل به دامن زدن کانادا به اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه کانادا ۱۹ وزیر خارجه کشورهای مختلف را جمع کرده و همفکری کردند که با چه ترفندی می‌توان به ناآرامی‌های ایران استمرار داد، چطور شده است که ده‌ها سال اسرائیل قتل عام می‌کند و تنها در یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ نفر کودک و زن را قتل عام کرده، اما کانادا در برابر آن‌ها و جنایات عربستان سکوت می‌کند اما علیه ایران دست به اقدام می‌زند؟

وی افزود: از تمرکز دشمن بر روی ناآرامی‌های اخیر ایران معلوم می‌شود در اغتشاشات اخیر دشمن نهایت نفع را می‌برد و لذا خطاب به وزیر امور خارجه کانادا عرض می‌کنم هر کاری می‌خواهید انجام دهید، اما ملت‌ها را احمق فرض نکنید، شما در گذشته زندگی می‌کنید و امروز زمان تحمیق ملت‌ها گذشته و ملت ایران بسیار بیدار است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: در اثر جنگ در اوکراین وضع معیشت مردم در اروپا نامطلوب شده و زندگی برای عده‌ای غیر ممکن شده است و در اثر همین وضع معیشت، مردم فرانسه به خیابان‌ها ریختند و علیه دولت شعار می‌دهند و وزیر خارجه انگلیس در کمتر از سه هفته روی کار آمدن مجبور به استعفا شد.

وی ادامه داد: سخنگوی اتحادیه اروپا، این قاره را یک باغ و بقیه کشورها را به جنگلی تشبیه کرده که قدرت رشد آن بالاتر است و گفت باید این جنگل را مدیریت کنیم و لذا باید این را با سخن پیامبر(ص) که فرمودند، همه مردم دنیا یک خانواده هستند و بزرگ این خانواده خداوند است و پروردگار عالم کسی را دوست دارد که بیشتر در خدمت مردم باشد مقایسه کنیم، بنابراین دنیا تشنه تفکری است که همه را برادر می‌داند نه جنگل!

امام جمعه اردبیل یادآور شد: منظور سخنگوی اتحادیه اروپا مبنی بر ورود به جنگ، دامن زدن به اغتشاشات در ایران و ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی است، در زمان پهلوی نیز غربی‌ها از ایران حق توحش می‌گرفتند و لذا جوانان ما باید تاریخ غرب که بزرگترین نسل کشی را انجام داده، مطالعه کنند.

وی تاکید کرد: علت اینکه ما در مذاکرات پیشرفت نمی‌کنیم این است که ایران در یک طرف میز با تفکر صلح ایستاده و در طرف دیگر غارتگران و جنگ طلب‌ها نشسته‌اند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل از حضور سخنگوی دولت در دانشگاه و در بین دانشجویان و معترضین تشکر کرد و گفت: این حرکت ابتدای یک کاری است که به سمت بلوغ سیاسی حرکت می‌کنیم و باید دیگر وزرا نیز از این حرکت الگو بگیرند و مسئولین بدانند که نسل جدید گفت‌وگو را بر کف خیابان ترجیح می‌دهند، بنابراین باید با جوانان و نسل جدید گفت‌وگو کرده و حق را بیان کنیم.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی برخی‌ها که اهل تقوا نیستند، به مدیران مدارس ما اهانت کردند و بنده با تحقیق عرض می‌کنم مدیران انسان‌های صالح و سالمی هستند و باید از آن‌ها حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اردبیلی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    درود بر امام جمعه با بصیرت و غیور شهرمان