سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ست هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قم

حوزه/ نهمین نشست هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم به میزبانی حوزه علمیه مشکات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نهمین جلسه هیئت مدیره این اتحادیه به میزبانی حوزه علمیه مشکات و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، رابط رئیس‌جمهور با حوزه‌های علمیه، در حوزه علمیه مشکات برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این جلسه با تأکید بر مظلومیت مسائل فرهنگی و قرآنی بیان شد بودجه‌های لازم برای طرح‌های قرآنی کافی نیست و توجه ویژه مجلس را در این زمینه می‌طلبد تا بتوان عقب‌ماندگی چند ساله کشور را در بحث فرهنگ جبران کرد.

همچنین مسئله حجاب و عفاف در کشور توسط حاضران در جلسه بررسی و بر اجرای کامل قانون حجاب و عفاف در کشور با انجام طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تأکید شد.

در این جلسه نیز ضمن بررسی روند کلی بودجه کشور، اعلام شد کارهای تولیدی سامان گرفته و رشد خوبی داشته است، لذا میزان تورم از ۶۰ درصد به ۳۸ درصد رسیده است ولی به‌دلیل هزینه‌های سنگینی که بر دولت تحمیل شده، دولت همچنان مشغول پرداخت بدهی‌های گذشته است.

در ادامه این جلسه بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و محور قرار دادن مساجد در کل امور و اجرای کامل طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی تأکید شد.

همچنین بیان شد ایجاد ارتباط مثلثی بین آموزش و پرورش، مساجد و مؤسسات قرآنی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است تا بتوان کاربردهای گذشته مساجد برگردانده شود و مساجد از حالت نمازخانه‌ای بیرون بیایند.

بررسی وضعیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان قم و تأکید بر تربیت جوانان و نوجوانان در عرصه‌های دینی و قرآنی و بیان طرح‌های اتحادیه در شش ماهه دوم سال و تعیین زمان جلسات هیئت مدیره تا پایان سال، بخش پایانی صحبت‌های این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha