سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: همه در راستای اجرا و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسئول هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام سید موسی محمودی امروز در نشستی با معاونین و اساتید مدرسه سفیران هدایت بیجار که با موضوع ضرورت «امر به معروف و نهی از منکر» برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فرائض دینی امر به معروف و نهی از منکر است که همه در مقابل این مهم مسئولیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجب عینی است، یعنی این واجب هرگز تعطیلی ندارد و بر همه فرض است و باید همواره برای اجرای آن در جامعه تلاش کنیم.

استاد حوزه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای ویژگی هایی است که باید آمران و ناهیان از منکر به خوبی با آن آشنا باشند تا خدایی ناکرده امری خارج از دین و عرف روی ندهد.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: امر به معروف دعوت به نیکی ها و خوبی های واقعی است و نهی از منکر دور کردن افراد از منکرات و محرمات است، بنابراین هر جامعه ای که بتواند مقوله امر به معروف و نهی از منکر را در تمامی شئونات رعایت کند، بی شک جامعه ای مترقی و بدون مشکل خواهد بود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: البته کسی که به دنبال احیای این سنت است باید خود فردی مجرب، متعهد و اخلاق مدار باشد، زیرا اسلام در بحث امر به معروف و نهی از منکر تاکیدات ویژه و خاصی دارد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: بی گمان اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی رنگ ببازد بسیاری از ارکان اسلامی از بین می رود، لذا همه به نوعی مسئول هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha