یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

 حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین چیز برای برای طلبه عزت نفس و طبع بلند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شب گذشته در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران، اظهار داشت: یکی از چیزهایی که مقام انسان را پایین می‌آورد، طمع ورزی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بیشتر طمع‌ها مادی هستند ولی طمع‌های دیگری همانند طمع مقام، جایگاه و شهوات نیز داریم.

این استاد حوزه در ادامه خاطر نشان کرد: امام کاظم(ع) می‌فرمایند: از طمع بپرهیز و زیاده طلب نباشید و از دست مردم مأیوس باش.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: در طلبگی خیلی مهم است که انسان طمع ورز نباشد.

نمایند ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه طمع کلید خواری است، گفت:امام کاظم(ع) می‌فرماید اگر کسی طمع بورزد، ۵ اتفاق بد برایش روی می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: اولین اتفاق پستی و خواری برای اوست، دومین اتفاق این است که عقل انسان را می‌دزدد، سومین این است که انسانیت‌ها را از بین می‌برد و به کسی رحم نمی‌کند، چون می‌خواهد بیشتر داشته باشد، چهارمین عارضه طمع ورزی این است که آبروی انسان را آلوده می‌کند، پنجمین بدی در طمع ورزی این است که دانش انسان را نابود می‌کند.

نمایند ولی فقیه در کردستان یادآور شد: طرف نه درس خوانده، نه تبحر دارد و نه مدیریت کرده است اما می‌خواهد همه جا را فتح کند که متاسفانه نمونه‌های بسیاری از این افراد را در جامعه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: مهمترین چیز برای برای طلبه عزت نفس و طبع بلند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha