سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حضرت امام خمینی(ره) در حقیقت معتقد بودند که زن مظهر تحقق آمال بشر است. زن پرورش دهنده زنان و مردان ارجمند است. دامن زن محل تربیت بزرگ زنان و بزرگ مردان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب که با حضور خانم دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد در سخنانی ضمن خیر مقدم به همه شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه دانشکده زن و خانواده گفت: مرحوم شهید مطهری قبل از پیروزی انقلاب می‌خواستند به پاریس بروند. از او پرسیدند که چرا می‌خواهید به پاریس بروید، ایشان گفتند که به پاریس می‌روم تا به امام خمینی(ره) بگویم که مساله زن، مساله مهمی است از آن غفلت نکنید. وقتی که برگشتند از ایشان پرسیده شد که چه شد. ایشان گفتند که خود امام به مسأله زن توجه بیشتری داشتند آنجا که فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود. حضرت امام خمینی(ره) در حقیقت معتقد بودند که زن مظهر تحقق آمال بشر است. زن پرورش دهنده زنان و مردان ارجمند است. دامن زن محل تربیت بزرگ زنان و بزرگ مردان است.

وی ادامه داد: ما باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که اگر به مسئله زنان بی توجهی کنیم قطعا بهترین بستر را برای رشد فزآینده فمنیسم آماده کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: حضرت آیت الله بهجت سخن قابل تاملی دارند، ایشان گفتند علمایی که گفتند دین از سیاست جداست خودشان بهترین طعمه برای سیاست بازان بودند و از آنها سوء‌استفاده‌های زیادی شد این مسأله در خصوص زن هم می‌تواند صادق باشد یعنی اگر ما به اندازه کافی به زنان و مسائل آنها توجه نکنیم قطعا در جای دیگری باید بهای آن را بپردازیم در صورت بی توجهی ما به این مسأله، در آینده‌ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که از زنان به عنوان ابزار استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: متأسفانه وقتی صحبت از بها دادن به مسأله زن می‌شود بها دادن به همه جوانب است به نظر من یکی از ابعاد آن بها دادن به موضوع زن در بخش فرهنگی است ما برای جامعه مردان در بخش‌های فرهنگی کارهای زیادی کردیم در حالی که در خصوص جامعه زنان این مسئله به درستی انجام نشده است ما نیاز به برنامه ریزی مدونی از لحاظ فرهنگی در خصوص زنان در کشور داریم.

حجت‌الاسلام والمسلین نواب تأکید کرد: البته ممکن است در کشور خدمات زیادی برای زنان وجود داشته باشد، قوانین و تسهیلاتی برای زنان تدوین شده باشد اما متاسفانه خود زنان از آن خبر ندارند برای اینکه کار فرهنگی تعمیق داشته باشد و به درستی انجام شود باید این کار فرهنگی به دست خود زنان انجام شود و اینطور نباشد که این کار نیز توسط مردان انجام شود در این برنامه فرهنگی باید سهم زنان در صدا و سیما حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha