شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1050250
۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
فلاحیان

حوزه/ سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: طلبه باید علم خود را مزیّن به حلم و بردباری کند و با هواهای نفسانی خود مبارزه کند، نظم و قانون مداری را از روی تقوا داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، ملیحه فلاحیان بیشه، در همایش طلیعه حضور مدارس علمیه خواهران زهرائیه و فاطمیه نجف آباد، نرجس یزدانشهر، حکیمه سپاهان شهر، فاطمه محدثه و سیدالشهدا(ع) اصفهان، مسیر و مسلک یک طلبه را به مطلع عاشقی تعبیر کرد و گفت: این مسیر، مسیری است از جانب مولایمان حضرت صاحب الزمان، که قرار است یک طلبه در این راه، در رکاب حضرت طی طریق کند تا زمانی که در رکاب ایشان به جهاد بپردازد.

وی برای پیمودن این مسیر، ابزارهایی را بیان کرد و گفت: هر مسیری ابزار مخصوص به خودش را دارد که برای رسیدن به مقصد باید به کار برده شوند؛ مسیر طلبگی هم ابزارهای خاص خودش را دارد که می توان، مدیریت استعداد، حلم همراه با علم، تقوا و احترام به استاد را از مهمترین این ابزارها در این مسیر برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، پیش مطالعه و مباحثه را از مهمترین مباحث در بحث مدیریت استعداد نام برد و افزود: به هر اندازه هم که دروس طلبگی سخت باشد، با پیش‌مطالعه و مباحثه می توان استعدادها را مدیریت کرد و قطع به یقین کسی که بتواند استعدادهای خویش را مدیریت کند به مدارج عالیه دست خواهد یافت.

وی اظهار کرد: طلبه باید علم خود را مزیّن به حلم و بردباری کند و با هواهای نفسانی خود مبارزه کند، نظم و قانون مداری را از روی تقوا داشته باشد و همیشه و در همه حالت احترام استاد خویش را رعایت کند که رعایت این نکات گره های زندگی را باز می کند و مسیر طلبگی را هموار می‌سازد.

فلاحیان با اشاره به اهداف طلبگی گفت: هر طلبه باید در ابتدای راه، هدف خویش را مشخص کند و برای مسیری که در آن قرار گرفته و برای هر قدمی که در این راه بر می دارد ارزش قائل باشد و هرگز ذره‌ای شک به دل راه ندهد که ای کاش در مسیر دیگری قدم نهاده بود؛ چرا که یک طلبه طبیبی است که می تواند روح جامعه را مهندسی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهر سربازی حضرت صاحب الزمان(عج) بر ما خورده است و چه سرباز خوبی باشیم چه نباشیم، فرمانده ما خودِ حضرت است و این موضوع برتری طلاب را نسبت به دانش آموختگان سایر علوم می رساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha