سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
همایش طلیعه حضور ویژه طلاب خواهر در شهرستان امیدیه

همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود ۱۴۰۲_۱۴۰۱ مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امروز با حضور اساتید، کادر و طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود ۱۴۰۲_۱۴۰۱ مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امروز با حضور اساتید، کادر و طلاب برگزار شد.

این همایش با حضور مدیریت، اساتید و طلاب و با سخنرانی حجت الاسلام حسین زاده مدیر مدرسه علمیه مهدیه برادران در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) خواهران امیدیه برگزار شد.

بنا به گفته مسئولان مدرسه هدف از برگزاری این همایش ایجاد انگیزه در طلاب جدید الورود و آشنایی آنها با وظایف بانوان طلبه در ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است.

در ابتدای همایش خانم حاجی علی‌نژاد معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه ضمن خیر مقدم و تبریک به طلاب جدید الورود گفت: قدم نهادن در مسیر طلبگی نیازمند عنایت ویژه است و از طلاب خواست تا نقش خود را به عنوان یک طلبه به خوبی ایفا کنند تا یاری‌گر امام عصر(عج) باشند.

در ادامه حجت الاسلام حسین زاده مدیر مدرسه علمیه مهدیه برادران شهرستان امیدیه با اشاره به حکمت ۵۰ نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) می فرمایند: «الْعِلْمُ وِرَاثَةٌ کَرِیمَةٌ»؛ حضرت علم را به عنوان میراث گرانبها معرفی می کنند.

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به حکمت ۵ نهج البلاغه در رابطه با اهمیت علم و علم آموزی گفت: علم به دو بخش اکتسابی و فطری تقسیم می‌شود؛ علم اکتسابی علمی است که با تلاش فرد حاصل می‌شود و به خودی خود ارزشمند نیست، زمانی ارزشمند است که با فطرت هماهنگ و به مقام عمل برسد.

وی با اشاره به بخشی از حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه به مقایسه علم با ثروت پرداخت و گفت: امام علی(ع) در حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه در بند دوم می فرمایند: دانش بهتر از مال است زیرا علم و دانش نگهبان توست و مال را تو باید نگهداری مال با بخشش کم می شود اما علم با بخشش زیادتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha