یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحمت اله صادقی

حجت الاسلام والمسلمین صادقی آمادگی و پذیرش مباحث علمی، استدلالی و عقلی نسل نوجوان و جوان را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: بسیج دانش آموزی بهتر می تواند واقعیت های انقلاب را به هم نسل خود بازگو کند چرا که هر قشری زبان هم قشر خود را بهتر درک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله صادقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان به بهانه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده با اشاره به لزوم اهمیت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نسل نوجوان و جوان دهه هشتاد و نود در مواجه با شبهه افکنی و القائات دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه در فضای مجازی اظهار داشت: عصر حاضر، عصررسانه، فرصت و سرعت در ارتباطات است و جوانان و نوجوانان باید مراقب باشند در این فرصتی که در اختیار آنها است شیاطین، فتنه گران و دشمنان اسلام و انقلاب آنها را فریب ندهند، چرا که دشمن سعی می کند واقعیات را وارونه جلو دهد.

وی افزود: قرآن کریم نیز در این باره می فرماید: «یحرفون الکلم عن مواضعه» یعنی واقعیت ها را تحریف می کنند، لذا لازم است از اطرافیان، پدر و مادر و از بزرگان درباره واقعیات سوال کنند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه  اصفهان با رد شایعات و توطئه هایی که دشمنان و فتنه گران درباره پلیس اصفهان در هفته های اخیر پخش کرده بودند، گفت: جوانان و نوجوانان باید حواس خود را جمع کنند، زیرا دشمنان از رسانه و فضای مجازی سوء استفاده کرده و اذهان آنها را تخریب می کنند و در این زمان تا روشن شدن واقعیت ماجراها، ذهن نوجوان و جوان تخریب شده است.

وی با یادآوری خاطرات نوجوانان حاضر در هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی های نوجوانان و جوانان بسیجی عنوان کرد: جوان دهه هشتادی ما نبایددر مباحث اعتقادی خود با جوانان دهه شصت و هفتاد تفاوت داشته باشند، هم چنان که این نوجوان نیز باید همانند همان نوجوانی باشد که در عراق حاضر به مصاحبه با خانم بی حجاب نشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی آمادگی و پذیرش مباحث علمی، استدلالی و عقلی نسل نوجوان و جوان را بسیار مناسب عنوان کرد و ادامه داد: گاهی نوجوانان ما تحت تاثیر فضاها و القائاتی قرار می گیرند، اما زمانی که با این نوجوانان صحبت کرده و واقعیت را بازگو کنیم، دیدگاه آنها از زمین تا آسمان تفاوت پیدا میکند و این به آن معنا است که پذیرش و گیرایی آنها بسیار خوب است، اما متاسفانه کم تحرک هستند و هیجان دارند و دشمن نیز از هیجانات آنها سوء استفاده می کند.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه موثر اساتید و معلمان در آگاهی نسل جوان و نوجوان تصریح کرد: باید اساتید، معلمان و روحانیون سعی کنند از فرصت ها استفاده نموده و برای تخلیه هیجانات این نسل از روش های خوب استفاده کنند، همچنین باید رهبران فکری جامعه، جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه مدنظر قرار داده و به مدارس و دانشگاه ها وارد شده و واقعیات را بیان کنند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه  اصفهان خاطر نشان کرد: امروز اساتید دانشگاه و معلمان افسران جهاد نرم هستند و وظیفه دارند جهاد کرده و واقعیات را به نسل نوجوان و جوان بگویند ، دراین عرصه خاصه والدین نیز در این زمینه نقش دارند.

وی با اشاره به سخنان سردار سلامی در تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، یادآور شد: اگر امنیت نداشته باشیم هیچ فردی نمی تواند در این کشور زندگی کند، برای دشمن انقلاب و اسلام نیز فرق نمی کند که خانم ایرانی در خیابان حجاب دارد یا بی حجاب است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی به نقش بی بدیل بسیج و به ویژه بسیج دانش آموزی در عرصه جهاد تبیین نیز اشاره کرد و گفت: خدا رحمت کند حضرت امام(ره) را که شجره طیبه بسیج را در کشور ما و در دنیا خلق کرد، امروز در هر نقطه ای که بسیج خوب کار کرد در همان عرصه شاهد موفقیت هستیم، بسیج دانش آموزی نیز بهترین قشر برای آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: در بسیج بایدهر چه می توانند حلقه های صالحین را در مجموعه خود رونق و گسترش بدهند و از این فرصت استفاده کنند، زیرا این قشر بهتر می توانند واقعیت های انقلاب را به هم نسل خود بازگو کنند و در مدارس نیز همین گونه است، یعنی هر قشری هم قشر خود را بهتر می تواند تبیین کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha