دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه اصلاندوز

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: مادامی که جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در صحنه‌های مختلف انقلابی نقش فعال، موثر و کارکردی دارند انقلاب هیچ گاه آسیب نخواهد دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه اصلاندوز استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار داشت: طی چهار دهه بعد از انقلاب ، آمریکا همیشه بزرگترین ضربه ها را از بصیرت ملت خصوصاً جوانان خورده است . تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هیمنه شیطان بزرگ را در سراسر جهان فرو ریخت و امام راحل (ره) تعبیری بسیار فاخر در این زمینه داشته اند و این واقعه را انقلاب دوم نام نهادند که حقیقتاًٌ تعبیر شایسته ای است.

وی ادامه داد: ضربه سهمگینی که آمریکا در ابتدای انقلاب نوپای ما به دست جوانان مومن و بصیر خورد این جنایتکار را به این نتیجه رسانده، مادامی که جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در صحنه‌های مختلف انقلابی نقش فعال، موثر و کارکردی دارند این انقلاب هیچ گاه آسیب نخواهد خورد، لذا برنامه‌ریزی‌های عجیبی برای ایجاد شبهات در حوزه‌های مختلف در راستای جنگ های نرم و ادراکی داشته و این برنامه ها را در صدها نوع مختلف از رسانه های تحت امرشان به اجرا گذاشته است.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: آمریکا این بار نیز در جهت شناخت روح سالم و ضمیر آگاه جوانان ما دچار اشتباه محاسباتی شده است، یقین بدانید که " إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا " و استکبار در باطل بودن خود نابود خواهد شد جوانان ما اهل خرد، اهل آموختن و در مسیر رشد و توسعه هستند در برخی حوزه ها باید مسئولان به شکل پدرانه پای صحبت های جوانان نسل جدید بنشینند و از دغدغه های آنها به صورت مستقیم مطلع شوند این موضوع باعث خواهد شد خدعه های دشمنان خنثی گردد و هیچ تردیدی نداریم که دشمنان ما سیلی محکمی از نسل جدید انقلاب خواهند خورد و آینده و عزت کشور ما به دست همین جوانان عزیز مومن و آگاه خواهد بود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز در ادامه با خطاب قرار دادن جوانان خاطرنشان کرد: جوانان عزیز دقت داشته باشند که مسائل اخیر کشور واقعا یک مسئله صرف داخلی نیست و با سهولت و به زبان کاملاً منطقی قابل اثبات است که این جریانات یک پروژه ای است که طراحی پیچیده و بین المللی دارد در زوال قرار گرفتن آمریکا او را بر آن داشته تا به ایجاد بحران در مناطق مختلف جهان خصوصاً کشورهایی که به نوعی با او زاویه دارند اقدام کند.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: جمهوری اسلامی به علت آرمان های انقلابی و اسلامی به صورت تمام قد در برابر آمریکا ایستاده است و این طبیعی است که او بخواهد امنیت ما را نشانه بگیرد از طرفی از بُعد فرا ملی هم بخواهیم نگاه کنیم جمهوری اسلامی به عنوان فرمانده جبهه مقاومت شناخته می شود و نظر دشمنان این است که برای ایجاد نا آرامی در کشورهایی چون لبنان و یا عراق مستلزم این است که اول فرمانده جبهه مقاومت را به سمت عدم آرامش هدایت کرد اما خواهند دید که ملت ما همه نقشه های شوم آنها را نقش بر آب خواهند کرد و ما نخواهیم گذاشت جوانان عزیز تر از جانمان در فریب دشمنان باقی بمانند و این فریب ها را آشکار خواهیم کرد.

خطیب جمعه اصلاندوز با تاکید بر اینکه شرایط کنونی و هجمه ها و جنگ روانی های ایجاد شده توسط دشمنان می‌طلبد که بیش از پیش به ضرورت تحقق جهاد تبیین پی ببریم عنوان کرد: روحیه استکبار ستیزی ما ریشه در راهبردی است که از حکم قرآن و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) آموخته ایم "وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ" آمریکا امروز نماد استکبار در شرایط حاضر جهان است از جوانان عزیز دعوت می کنم حتماً راهبردهای سلطه آمیز و استکبار آمیز آمریکایی ها در سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا را مطالعه بفرمایند.

وی گفت: یکی از راهبردهای آمریکا این است که توان ملی کشورهای مستقل نباید افزایش یابد! آیا این تحقیر واضح ملت ها نیست؟ آیا نباید در برابر این تحقیر ایستادگی کرد؟ انقلاب اسلامی با تکیه بر توان و دانش داخلی سدی محکم در برابر آمریکا ایجاد کرده و حتی سبب بیداری مسلمانان و وحدت جهان اسلام شده است.

جعفرزاده در خاتمه تصریح کرد: نسل جدید و جوانان ما واقعاً آن طور که باید از آمریکا و دشمنی های او اطلاع ندارند که این موضوع باید مسئولان ما را برآن دارد تا در عرصه جهاد تبیین خیلی بیشتر و اساسی تر فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha