دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تالش

حجت الاسلام نورزاد گفت: کودتای آمریکا علیه مصدق، همان نسخه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که با طرح و حمایت مالی و اجرایی سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا (اس‌آی‌اس) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و هزینه پنج میلیون دلار در ایران کودتا شد و بزرگترین خیانت را ارزانی کشور کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه تالش، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک روز استکبارستیزی و قدردانی از حضور پرشور مردم شهرستان تالش در راهپیمایی امروز گفت: یکی از مصادیق تحقّق مبناء و مکتب استکبار ستیزی، «استکبارستیزی عملیِ» مسئولین است، به اینکه با اتّخاذ فهم جامع و متناسب با شرایط کشور، مدیریت جهادی و با برنامه، کارهای اساسی انجام بدهند تا مبادا برای تحقق دسیسه‌ها و فتنه انگیزی‌های استکبار جهانی «طعمه آفرین» باشند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خودشان با جمعی از دانش آموزان فرمودند: «دولتمردان در این زمینه وظایف سنگینی دارند و باید کوتاهی‌های گذشته تکرار نشود و دستگاههای مختلف از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، ارشاد، وزارتخانه‌های اقتصادی، معاونت علمی ریاست جمهوری به وظایف خود با جدیت عمل کنند».

حجت الاسلام نورزاد با اشاره به اینکه استکبار هیچگاه در جهت انتفاع ملت ایران گام برنخواهد داشت، گفت: در این زمینه مقام معظم رهبری درباره کودتای آمریکا علیه مصدق، همان نسخه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که با طرح و حمایت مالی و اجرایی سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا (اس‌آی‌اس) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و هزینه پنج میلیون دلار در ایران کودتا شد و بزرگترین خیانت را ارزانی کشور کرد؛ فرمودند: «او نه حجت‌الاسلام بود نه ادعای اسلام‌خواهی داشت فقط جرمش این بود که می‌گفت نفت ایران باید دست ملت ایران باشد نه انگلیسی‌ها ؛ اما آمریکایی‌ها به خاطر منافعشان حتی این فرد را هم تحمل نکردند».

خطیب جمع تالش افزود: سال‌هاست برخی افراد و بعضی رسانه‌ها به دروغ القاء می‌کنند که اگر ما از اصول و ارزش های اسلامی دست برداریم مشکل آمریکا و غرب با ایران حل خواهد شد در صورتی که مشکل آمریکا با ما علاوه بر اسلام، استقلال ماست.

وی با اشاره به سدّ نفوذ جریان همسو با رویکرد استکبار، افزود: هر کجا آسیب و نقصی می بینیم قطعاً یک پای قضیه کم کاری های مسئولین است. مقام معظم رهبری در این‌باره فرمودند: «اطمینان داشته باشیم اگر هر کسی در هر جا که مشغول کار یا مسئولیت است، وظایفش را بشناسد و به آن عمل کند، تمام مشکلات حل می‌شود و کشور و ملت به آرزوی نهایی خود خواهند رسید».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha