یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر یوسف نوری

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده مهمترین ارکان تعلیم و تربیت است که دستگاه تعلیم و تربیت نسبت به آن کوتاهی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در دیدار با مدیرحوزه های علمیه اظهار کرد: نهاد تعلیم و تربیت ارکان متعددی دارد که مهترین آن خانواده است، متأسفانه نظام تعلیم و تربیت خانواده را تعطیل کرده است و لذا از حوزه می خواهیم با کمک به نهاد تعلیم و تربیت برنامه ای برای فعال تر شدن خانواده طراحی و به صورت آیین نامه اجرایی ابلاغ گردد.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: آیا تاکنون از مدرسه با والدین تماس گرفته شده که شما این تخصص را دارید و در این راستا می توانید به مدرسه کمک کنید؟ خیر. چرا که این هنوز به این باور و برنامه صحیح نرسیده ایم که خانواده می تواند نقش مهمی را در کمک به بهبود تعلیم و تربیت ایفا کند.

دکتر نوری تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش ما خیلی متربی است، برنامه های متنوعی دارد ولی در عمل توجهی که باید به آموزش و تربیت دانش آموز باشد، نیست.

وزیر آموزش و پرورش به برنامه های سه گانه طراحی شده اشاره کرد و افزود: سه برنامه اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت را طراحی کرده ایم تا در این برنامه ها نزدیکی بیشتر اولیا و مربیان و مدرسه را داشته باشیم.

وی به حضور ۴۰ هزار مربی پرورشی اشاره کرد و گفت: تربیت نیروی مشترک یکی از نیازهای آموزش و پرورش است که امید است با همکاری حوزه های علمیه چنین اتفاقی تحقق یابد. در دورانی تربیت معلم قرآن و عربی کلا با قم بود، امروز این حلقه مفقوده وجود دارد که امیدوارم در این عرصه تغییر انگاره ای نسبت به کاستی هایی که وزارت آموزش و پرورش دارد به ویژه نهاد خانواده بیش از پیش توجه شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha