شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسلامک فقہ اکیڈمی انڈیا

حوزه/ مولوی خالد سیف الله رحمانی گفت: آموزش دختران در هندوستان در شرایط کنونی بسیار مهم است و ایجاد فضای امن برای آنان امری ضروری است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» سی و یکمین کنفرانس آکادمی فقه اسلامی هند در مدرسه علمیه دارالعلوم شیخ علی متقی در شهر تاریخی برهانپور مادیا پرادش در حال برگزاری است. این کنفرانس مشتمل بر چندین نشست است و تا بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت.

مولوی خالد سیف الله رحمانی، دبیر کل هیئت احوال شخصی مسلمانان هند در اولین نشست این کنفرانس گفت: آموزش دختران در شرایط کنونی کشور بسیار مهم است و ایجاد فضای امن برای آنان نیز امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت حجاب در هند به ترک تحصیل ۱۷۰۰۰ دانش‌آموز منجر شد

وی اظهار داشت: وظیفه علما و تشکل های دینی است که هر چه بیشتر مدارس دخترانه را راه اندازی کرده و در مدارس لباس های منطبق با آموزه های اسلامی ارائه کنند تا دختران مسلمان بتوانند با هویت دینی خود آموزش ببینند و نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

گفتی است از زمان تصمیم دادگاه عالی کارناتکا یکی از مناطق هند، حداقل ۱۷۰۰۰ دانش آموز دختر ترک تحصیل کرده اند و حتی نتوانستند در امتحان حاضر شوند. در گزاشی که در این زمینه منتشر شد تأکید شده است که این ترک تحصیل پس از ممنوعیت حجاب اتفاق افتاده است.

این اقدام نقض ماده ۱۵ قانون اساسی هند است که در آن گفته شده، دولت بر اساس جنسیت و مذهب علیه کسی تبعیض قائل نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha