چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
فتنه ها

حوزه/ نشست اخلاقی «نقش ایمان در مقابله با فتنه ها»، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام ناصر صابری صبح امروز در نشست «نقش ایمان در مقابله با فتنه ها»، در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن، با اشاره به آیه ۲۲ سوره احزاب گفت: این آیه وصف حال مؤمنانی است که وقتی لشکر دشمن را می بینند می گویند این همان وعده ی است که خدا و رسولش به ما داده و خدا و رسولش راست می گویند و این عکس العمل آنان برای این است که در ایمان خود بینا، و رشد یافته اند، خدا و رسولش را تصدیق دارند. به خلاف آن عکس العملی که منافقین و بیماردلان از خود نشان دادند، آنها وقتی لشکرها را دیدند به شک افتاده و سخنان زشتی گفتند، از همین جا معلوم می شودکه مراد از مؤمنین آن افرادی هستند که با خلوص به خدا و رسول ایمان آوردند.

وی در ادامه بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرمایند: لا تَکرَهُوا الفِتنَةَ فی آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ. در آخر الزمان فتنه را ناخوش نداشته باشید؛ زیرا آن فتنه ها منافقان را نابود می سازد. چرا که در زمانه امروز فتنه های زیادی رخ می دهند و اکثریت به خاطر ایجاد این فتنه ها دچار ترس و دودلی می شوند ولیکن کسانی که ایمان راسخ دارند ابایی از فتنه دشمن ندارند.

حجت الاسلام صابری در پایان خاطر نشان کرد: اگر ایمان فقط لفظی نباشد و کاربرد عملی داشته باشد در هر حالی و در مواجه با هر حادثه‌ایی حفظ می گردد. همچون ایمان ابوذرها، عمارها و امثال شهیدان حججی و آرمان علی وردیها و هزاران هزار شهید دیگر که در مقابل آشوب ها نه تنها ایمانشان سست نشد بلکه راسخ تر شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha