یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ سخنرانی آیت الله اعرافی در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه حضرت الوالفضل(ع) لرستان

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای نظام علمی کشور باید بدون نگاه و محاسبه سود و زیان هزینه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور امشب در جمع اساتید و نخبگان دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه بنده با دانشجویان و دانشگاهیان سال‌های زیادی در ارتباط بوده‌ام، اظهار داشت: در دبیرخانه‌های وحدت حوزه و دانشگاه و ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش فعالیت‌های بسیاری داشته و دارم و دانشگاه را مکانی مهم و دارای دستاوردهای بسیار می‌دانم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بنده مدافع پر و پا قرص آموزش عالی و آموزش و پرورش هستم، افزود: برای نظام علمی کشور باید بدون نگاه و محاسبه سود و زیان هزینه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه انسان برای پیشرفت در زندگی باید برنامه ریزی دقیق بر پایه عقلانیت داشته باشد، گفت: انسان الهی، از فراز مادی بالاتر می‌رود و برای رسیدن به سعادت، تلاش خواهد کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اسلام نشاط را در امر مادی در چهارچوبی خاص قبول دارد، خاطر نشان کرد: هنر اسلام این است که نشاط را در مقوله دیگر و والاتر به انسان نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام و قرآن راهی را به سوی لذت‌های متعالی عقلانی به انسان نشان می‌دهد، گفت: زیست عرفانی، مسلمانی و معنوی، زیستی است که اسلام برای انسان در نظر گرفته و راهی برای سعادت و کمال انسان به شمار می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه‌ها محلی برای ارائه و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است، افزود: متاسفانه اکنون حوزه و دانشگاه از نگاه بزرگ تمدن انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌اند و لذا باید تلاش کرد این فاصله پر شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بیش از ۴۳ سال است که دشمنان اسلام و انقلاب برای جمهوری اسلامی ایران نقشه های شوم در سر دارند، خاطر نشان کرد: این کشور انواع توطئه‌ها و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و با وجود همه فشارها و تحریم ها روز به روز قدرتمندتر و باعظمت‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی اگر با عملکرد درست مسئولان، حوزویان و دانشگاهیان پیش برود، بی‌شک، گفتمانی موفق و اثرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار حمایت از نخبگان دانشگاهی و علمی کشور در عرصه‌ها و رشته‌های گوناگون شد و گفت: باید نخبگان را دریابیم و آنها را حمایت کنیم، تا مانع از مهاجرت مغزها شویم.

در این نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیدگاه‌ها و نظرات خود در عرصه‌های گوناگون برای پیشبرد امورات دینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها ارائه کردند.

تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه و همکاری‌های این دو نهاد، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، موضع گیری و محکوم کردن جدی برخی علما و بزرگان حوزوی در اغتشاشات اخیر، برگزاری پرشور کلاس‌های درس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها، افزایش سرانه بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها و لزوم برگزاری درس‌های گفتمان انقلاب و دفاع مقدس در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها از دیگر خواسته‌های روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این دیدار بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha