سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید حسن عاملی نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: مشکل دارو، خصوصا آنتی بیوتیک‌ها قابل تحمل نیست و با توجه به بیماری‌های اخیر، کودکان در مضیقه هستند و دولت باید این مسئله را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در هفته گذشته ایران بخشی از قدرت دفاعی و فضایی خود را رونمایی کرد و دنیا را به حیرت واداشت که کشوری که سال‌ها در محاصره تکنولوژی قرار دارد، چگونه به این امکان دست یافته است.

وی افزود: این قدرت یک کشور و عدم توقف آن را نشان می‌دهد که می‌تواند با وجود محاصره کامل تکنولوژی به چنین دستاوردهایی دست پیدا کند و ملت ایران دارای نبوغ است و نخواهد ایستاد و همین امر کدخداهای خود خوانده را به وحشت انداخته و موشک‌های قاره پیما امروز به یک کابوسی برای غرب تبدیل شده و تمام رسانه‌هایشان در هفته گذشته بدان پرداختند.

امام خمینی(ره) جلوی افول ۵۰۰ ساله ایران را گرفت

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: در ۵۰۰ سال گذشته هیچ حکومتی در ایران به فکر تقویت توان دفاعی خود نیفتاد و همین امر موجب تجزیه کشور شد و به جز یک کشور، همه کشورهای منطقه جزو ایران بودند اما به یکباره چون ایران پا به پای تحولات جهانی حرکت نکرد و عقب ماند، افول کرد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در ۵۰ سالی که ایران در اختیارشان بود، قدمی در جهت تقویت بنیه‌های دفاعی کشور برنداشتند، گفت: افول ایران بعد از ۵۰۰ سال توسط یک روحانی به نام امام خمینی(ره) و بدون هیچ کمک خارجی متوقف شد و لذا امروز باید قدردان روحانیت باشیم که انقلاب اسلامی ایران را در عرصه دفاعی به جایی رساند که دنیا در حیرت مانده وهمین امر در افتخار به انقلاب اسلامی کافی است.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا و اروپا به شدت به ایران التماس می‌کنند که موشک‌های نقطه زن را به روسیه ندهد، خاطرنشان کرد: کشوری که مسئولانشان ۵۰ سال قبل اعتراف می‌کردند حتی قدرت ساخت یک لولهنگ را هم ندارند، به قدرتی دست یافته که دنیا حیران مانده، تا جایی که یکی از آمریکایی‌ها اعتراف اعتراف کرد ایران در عرصه نظامی به آن چه که می‌خواست دست پیدا کرده و نمی‌شود جلوی آن را گرفت و لذا تنها راه مقابله این است که به مردم القا کنند ملت ایران، ملت عقب مانده است و در اثر همین تبلیغ یک جوان به داشته‌های پشت خود و پا بزند.

دشمن به دنبال انتقام از عنصر اصلی مقاومت، یعنی ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: امروز دیگر برای غرب و اروپا چیزی نمانده که تحریم کند و عامل اصلی وضع تحریم‌های جدید وحشت آن‌ها از قدرت علمی و دفاعی ایران است و آن‌ها در صدد انتقام از عنصر اصلی مقاومت، یعنی ملت ایران هستند چرا که بدنه ملت با توطئه‌های غرب در اغتشاشات اخیر همراهی نکرد.

وی عنوان داشت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قبل از همه، از موشک‌های ایران به وحشت افتاد و گفت: تنها راه ایران مذاکره است و این‌ها به پای میز خواهند آمد و می‌خواهند با این تحریم‌ها که عمدتا برای کوچه و بازارهای ایران است، در مذاکرات دست پیش را بگیرند.

وی اضافه کرد: این تحولات عظیم نتیجه درایت مقام معظم رهبری است و ایشان رمز پیشرفت را علم و فن آوری می‌دانند و لذا بر مسئله دانش بنیان‌ها تأکید کردند و جمله عجیبی فرمودند، که نه تنها ما باید در دانش جهانی سهیم باشیم و بلکه در پیشبرد آن نیز سهم داشته باشیم و این یک نگاه فوق العاده است و رمز تلاش دشمن بر علیه مقام معظم رهبری کاملا مشخص شد، چرا که در گذشته نیز دشمن با رسانه‌های خود علیه شهید بهشتی این کار را کرد و امام فرمودند: مظلومیت شهید بهشتی از شهادتش بالاتر بود.

دشمن برای مقابله با انقلاب، قداست ولایت فقیه را نشانه رفته است

خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: امروز دشمن صراحتا اعلام می‌کند تا زمانی که قداست رهبری شکسته نشده، نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم و علت موجده و مبقیه این انقلاب ولایت فقیه است، بنابراین دشمن آن را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن دشمن به هدف خود، از بین بردن انسجام ملی و تشویش اذهان عمومی است، خاطرنشان کرد: از جوانان سوال می‌کنم که آمریکا به جز در جمهوری اسلامی در کدام کشور این همه هزینه می‌کند و رسانه و فیلترشکن رایگان در اختیار مردم می‌گذارد؟ و لذا به همین دلیل است که حضرت امام(ره) فرمودند: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است و کار حیوان درنده، جز درندگی نیست.

آمریکا ۱۷۰۰ دستگاه رایانه رایگان در اختیار منافقین قرار داده است

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان با بیان اینکه آمریکا ۱۷۰۰ دستگاه رایانه رایگان در اختیار منافقین قرار داده است تا دروغ را به ایران سرازیر کنند، گفت: حالا که آمریکا نمی‌تواند به برخی سکوهای مجازی ایران دست یابد به یک شرکت خصوصی مأموریت داده تا به هر نحوی شده اینترنت رایگان به ایران بدهد و دو کشور همسایه متأسفانه با آمریکا بر علیه منافع ایران همراه شده و خاکشان را در اختیار این شرکت گذاشته‌اند تا آمریکا برای اینترنت سکوسازی کند.

بصیرت مهم‌ترین اسلحه ملت است

وی مهم‌ترین اسلحه ملت را بصیرت عنوان کرد و افزود: کشوری که بصیر باشد، دشمن نمی‌تواند بر آن غلبه کند و اطلاعیه‌ای که اخیرا وزرات اطلاعات صادر کرد مشخص شد چقدر نفوذی وارد کشور شده بودند و برخی کشورهای منطقه هم در این ناامنی‌ها طمع کردند و اگر امنیت خدشه‌دار شود هر کفتاری در کشور طمع خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در راهپیمایی‌های اخیر در خارج از کشور یک چیز در همه آن‌ها نمود بیشتری داشت و آن هم حمل پرچم‌های تجزیه طلبی بود و این می‌طلبد بصیرت بیشتری را از خود به خرج بدهیم و بیدار باشیم.

وی گفت: سردبیر و تهیه کننده شبکه سعودی اینترنشنال که یک وطن فروش است، گفته، چیزی به نام نهار مجانی وجود ندارد هر کجا بیشتر پول بدهند می‌روم حتی به دشمن ایران هم خدمات می‌دهم و منافع ایران برای من اهمیت ندارد و لذا مردم باید از این مسئله هوشیار باشند.

وی در ادامه به مطالبات مردم از دولت اشاره کرد و گفت: پرداخت بیمه‌های کشاورزان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم است و دولت باید تا پایان آبان این مطالبه را عملی کند، تا کشاورزان در مضیقه نباشند.

مقصرین کمبود دارو به قوه قضائیه معرفی شود

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: مشکل دارو، خصوصا آنتی بیوتیک‌ها قابل تحمل نیست و با توجه به بیماری‌های اخیر، کودکان در مضیقه هستند و دولت باید این مسئله را حل کند.

وی گفت: آقای رئیس جمهور گفتند باید مقصر پیدا شود و لذا من از دولت مصرا می‌خواهم در قضایای اخیر هر کس مقصر بوده به دستگاه‌های قضایی معرفی شود، هنوز هم کمبودها وجود دارد و دارو با جان مردم در ارتباط است و باید به زودی این مشکل حل شود.

وی یادآور شد: مردم از بالا رفتن قیمت‌ها، خصوصا از افزایش قیمت کالاهای ساختمانی گلایه‌مند هستند و از دولت مردان می‌خواهیم به این مسئله ورود کنند و اگر قرار باشد کسی پاسخگو نباشد، باید از کار برکنار شود.

دولت بر خانه‌های خالی و ماشین‌های بلا استفاده مالیات وضع کند

امام جمعه اردبیل تأکید کرد: اجاره بها و رهن، بسیار بالا رفته و اقشار ضعیف در مضیقه هستند، در حالی که با کدملی به راحتی می‌توان فهمید چه کسانی مستاجر هستند و باید دولت بدان‌ها تسهیلات کم بهره‌بدهد، اما متأسفانه سیستم وضع مالیات برای خانه‌های خالی به درستی اجرا نشد و در این مسئله هم دولت گذشته و هم این دولت بسیار ضعیف عمل کردند.

وی به مطالبه دانشجویان از دولت پرداخت و تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی نمی‌توانند کار پیدا کنند و برخی از افراد بعد از بازنشستگی به بهانه‌های متعدد در مناصب دولتی قرار می‌گیرند، که دولت باید این‌ها را عزل کرده و عرصه را برای ورود دانشجویان و جوانان فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان از دولت خواست بر خانه‌ها و ماشین‌های بلا استفاده مالیات وضع کرده و جلوی افزایش قیمت این دو محصول را بگیرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha