پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام مرتضی بیگی

حوزه/ حجت الاسلام بیگی گفت: سخنان امام جمعه اهل سنت زاهدان نه تنها امنیت را در سیستان و بلوچستان بلکه امنیت همه مرزها را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مرتضی بیگی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشنویه، امروز در جمع فعالین فرهنگی شهرستان اشنویه که در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر و نقشه‌های دشمنان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظیفه جریان‌های فرهنگی زدودن گرد و غبار فتنه‌ها و شبهه زدایی است و باید در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها، هیئات مذهبی، جلسات خصوصی و عمومی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز درگیر یک جنگ همه بعدی و ترکیبی هستیم و عده‌ای از روی عمد و عده‌ای از روی ناآگاهی و جهالت در این نقشه دشمن گرفتار شده و به پیشبرد اهداف او کمک می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشنویه تصریح کرد: امروز همه وظیفه دارند از انقلاب اسلامی دفاع کنند، چرا که اگر این انقلاب آسیب ببیند، نه سنی می تواند زندگی کند و نه شیعه و همه ما امروز مدیون انقلاب اسلامی هستیم و نباید در جهت تضعیف این نظام قدم برداریم.

خطیب مسجد مکی زاهدان می‌تواند از ظرفیت خود در جهت تحکیم وحدت استفاده کند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر امام جمعه اهل سنت زاهدان، افزود: وی به عنوان یک عالم مذهبی و قومی نقش موثری در بین مردم بلوچ دارد و می‌تواند از این موقعیت در جهت تحکیم وحدت و آرام کردن فضای سیستان و بلوچستان استفاده کند، که متاسفانه موضع گیری‌های این چند سال اخیر بیشتر موجب خوشحالی جریان ضد انقلاب شده است.

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: مطرح کردن رفراندوم از سوی خطیب مسجد مکی زاهدان در ایران با حضور ناظران بین المللی که در واقع همان غربی‌ها و دشمنان این ملت هستند، یک سخن نسنجیده و به دور از عقلانیت است، چگونه ممکن است کشورهایی که سالانه میلیاردها دلار برای مقابله با ایران هزینه می‌کنند و در همه آشوب‌ها و فتنه‌ها علیه ملت دست دارند و حتی در این چند سال با تحریم شدید کشور حتی داروهای بیماران خاص، به دنبال نابودی کامل ملت بودند، امروز خیرخواه ایران اسلامی باشند؟

طرح برگزاری همه پرسی با نظارت غربی‌ها توهین به خون شهداست

وی اضافه کرد: البته احتمالا حافظه خطیب مسجد مکی زاهدان فراموش کرده که انقلاب اسلامی تنها نظامی است که بعد از پیروزی، خود را به رفراندوم و همه پرسی عمومی گذاشت و تقریبا هر دو سال یکبار نیز با انتخابات مجلس، خبرگان، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی این همه پرسی تکرار و حضور بالای ۷۰ درصدی مردم مهر تایید بر انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشنویه بیان داشت: طرح همه پرسی با حضور ناظران غربی توهین به خون ۳۰۰ هزار شهیدی است که بسیاری از آن‌ها از برادران اهل سنت و سیستان و بلوچستان هستند و این سخنانان امام جمعه اهل سنت زاهدان زیر سوال بردن امنیت ملی است، چگونه می‌شود نظام تریبون و بلندگویی را در اختیار فردی قرار بدهد و آن شخص به جای تحکیم وحدت و دعوت مردم به آرامش، در جهت ایجاد تفرقه و شعله ور کردن جریانات قومی و قبیله‌ای که خواست آل سعود کودک کش و استکبار جهانی خون خوار است، استفاده کند؟

اگر آتش اختلاف شعله‌ور شود همه شیعه را می سوزاند هم سنی را

وی ادامه داد: برخی سخنان خطیب مسجد مکی زاهدان بازی با آتشی است که اگر شعله‌ور شود هم دامن شیعه را می‌سوزاند و هم سنی را و ما این تجربه تلخ را در اوائل انقلاب تجربه کردیم که جریان تجزیه طلب در مرزهای کشور با رفتن به آغوش صدام، ده‌ها هزار انسان بیگناه را به خاک و خون کشیدند که بسیاری از آنها نیز زنان و کودکان بودند و امروز هم اثرات آن باقی است و یکی از مهم‌ترین دلائل عقب ماندگی استان‌های مرزی مباحث امنیتی است که هر روز امثال امام جمعه اهل سنت زاهدان بدان دامن می‌زنند و استان‌های مرزی امروز برای پیشرفت خود بیش از گذشته نیازمند آرامش هستند.

حجت الاسلام بیگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به همه مذاهب، اقوام و ادیان بر اساس حقوق اجتماعی و دینی شان، آزادی کامل داده است افزود: تعجب برانگیز است این فرد که از آزادی کامل در ایران برخوردار است، اینگونه حاکمیت ملی را زیر سوال می‌برد، البته واضح می‌داند که امثال وی در عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس حق سخن گفتن این چنینی ندارند و کم‌ترین جرمشان در اعتراض به حکومت پادشاهی در این کشورها اعدام است.

وی تأکید کرد: سخنان خطیب مسجد مکی زاهدان علیه جمهوری اسلامی و حق حاکمیتی کشور در همه رسانه‌های ضد انقلاب در همان ساعت اولیه بازتاب می‌یابد و حال آن که همین رسانه‌ها وقتی امام جمعه اهل سنت زاهدان بخواهد از انقلاب دفاع کند و یا وقتی از موضع طالبان علیه آمریکا در افغانستان حمایت می‌کرد او را متحجر و عقب مانده خطاب می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشنویه گفت: سخنان عبدالحمید نه تنها امنیت را در سیستان و بلوچستان بلکه امنیت همه مرزها را به خطر می‌اندازد و البته خود شبکه‌های معاند تصریح می‌کنند که این بازی صرفا برای سیستان و بلوچستان طراحی نشده و هدف آن‌ها برآشفته کردن اذهان همه سنی‌های ایران و تحریک آن‌ها علیه شیعه و ایجاد تنفر مسلمانان سنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است تا از این طریق به یک جنگ منطقه‌ای دست بزنند.

وی افزود: همه دلسوزان و مسئولین و صاحبان تریبون باید مواضع خود را نسبت به مسائل اخیر شفاف کرده و مرزبندی خود را با اغتشاش‌گران مشخص کنند و اجازه ندهند دشمنان خونی ایران واسلام از این موقعیت سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام بیگی گفت: آن‌هایی که در سابقه خود قتل عام مردم ایران را دارند، امروز دایه مهربان‌تر از مادر هستند و البته حافظه ملت شریف ایران این جنایات را فراموش نکرده و جنایات غیر بشری کومله، دمکرات و دیگر گروه‌های تجزیه طلب در اوائل انقلاب هنوز هم نقل محافل است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha