یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: مسئولان اگر توانایی رسیدگی به تکریم مادی مردم ایران را ندارند، به تکریم معنوی مردم رسیدگی کنند، و مطالباتشان را حداقل در ادارات بدون معطلی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رشت، با اشاره به ۲۰ آبان ماه سالروز شهادت "شهید حسن طهرانی‌مقدم" دانشمند جوان و پدر موشکی ایران‌ اظهار داشت: قدرت موشکی ایران مدیون این شهید بزرگ است. این شهید عزیز می‌گفت "سر قبرم بنویسید او می‌خواست اسراییل را نابود کند".

وی آزمایش موفقت آمیز ماهواره بر قائم ۱۰۰ را افتخاری برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: فناوری این ماهواره‌بر برای رسیدن به برد ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در اختیار چند کشور قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که جمهوری ایران اسلامی به دنبال تنش زدایی در منطقه است و در مقابل تنش زایی برخی کشورهای منطقه رویکرد منطقی در پیش گرفته است، و در منطقه و جهان به دنبال موازنه قدرت و قواست، اظهار داشت: هدف آزمایش این ماهواره بر اعلام قدرت روز افزون ایران و اثبات این نکته که دشمنان ایران دیگر حرف گزینه روی میز را نزنند چون ایران توانمندی‌های بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی افزود: سرانجام برجام خوش نبود و پایانش چیز باطلی خواهد بود و جمهوری اسلامی هنوز براساس روابط منطقی پای برجام ایستاده اما آنها نخواستند و قطعاً دوباره طرح ماشه و گزینه روی میز را مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از سفر پاپ فرانسیس به بحرین گفت: محمدرضا شاه خائن در همان زمان، استان چهاردهم کشورمان را به خواسته انگلیسی‌ها با جمعیت محدود تقدیم کرد در حالی‌که حدود ۷۰ درصد جمعیتِ محدود بحرین، شیعه هستند و حدود ۱۰ درصد جمعیت‌شان از دیگر مذاهب هستند اما سفر پاپ به این منطقه چه معنا دارد؟

وی به برخی از جنایات دولت بحرین در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مردم بحرین از حکومت بحرین ناراضی هستند. زندانی کردن شیعیان و عالمان شیعه، تخریب حسینیه‌ها و مساجد شیعیان و تعرض به عقاید شیعه در کتب درسی را بخشی از جنایات حاکمان بحرین است. این در حالی است که به یهودیان و هندوها اجازه ساخت معابد داده شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که در ۴۳ سال اخیر هیچگاه ۱۳ آبان اینقدر پرشور نبود، گفت: از مردم عزیز به‌خاطر این حضور عظیم، آگاهانه و شجاعانه تشکر می‌کنم که دل جبهه مقاومت و روح امام(ره) را شاد کردند و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی و ذلیل کردند و دل حضرت صاحب‌الزمان(عج) را هم شاد کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ابراز داشت: جنگ "احزاب" زمان پیامبر(ص) هم یک جنگ ترکیبی بود و در این جنگ، مشرکان، کافران و منافقان همه روبه‌رو پیامبر(ص) ایستادند اما خداوند آنان را به عقب راند و ابهت اسلام را به رخ دنیا کشید و در ۴۷ روز گذشته نیز دشمن روز به روز ذلیل‌تر شد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان مردم ایران را قابل ستایش دانست و اظهار کرد: مسئولان اگر توانایی رسیدگی به تکریم مادی مردم ایران را ندارند، به تکریم معنوی مردم رسیدگی کنند، و مطالباتشان را حداقل در ادارات بدون معطلی انجام دهند.

خطیب جمعه رشت اغتشاشات اخیر را مصداقی از جنگ تریبی دانست و گفت: ۳۸ هزار دروغ رسانه‌ای در این ایام فقط توسط ۵ رسانه معاند منتشر شده است و متاسفانه بعضی در داخل کشور دروغ‌های رسانه معاند را باور می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha