شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه دلایل شکل گیری آشوب ها را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق امروز در نشست بصیرتی طلاب و مبلغین مدرسه علمیه منصوریه که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس برگزار شد، رسالت روحانیت را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: همه انبیا برای آشنا کردن مردم با خداوند آمدند رسالت روحانیت نیز آشنا کردن مردم با خداوند است.

وی در ادامه با تصریح اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی، اخلاقی، آموزشی و غیره از عدم شکل گیری تربیت است، اضافه کرد: فردی که اعتقاد به خداوند داشته باشد در آشوب ها توهین نمی کند و اموال عمومی را تخریب نمی کند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز عنوان کرد: اگر ادارات و مراکز می خواهند در کار خود موفق باشند باید در مرحله نخست برای کار اعتقادی هزینه کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا چنین آشوب هایی در جامعه رخ می دهد، خاطرنشان کرد: دلیل نخست شکل گیری چنین آشوب ها و فتنه هایی این است که دشمن دشمنی خود را می کند قطعا اسرائیل و آمریکا نیز بیکار ننشته اند و در حال کار کردن هستند، این کار آنان دلیل بر سلامت مردم ایران است که با ما کسانی دشمن هستند که با ارزش ها و امام زمان(عج) دشمن هستند.

عضو جامعه روحانیت شیراز کوتاهی والدین در حق فرزندان را یکی دیگر از دلایل شکل گیری آشوب ها برشمرد و افزود: اشتغالات والدین به دلیل مسائل اقتصادی نباید سبب دوری آنان از فرزند شود، نه اینکه نباید به مسائل اقتصادی توجه داشته باشیم، اما باید علاوه بر این، کنار خانواده و فرزند خود باشیم متاسفانه این موضوع را فراموش کرده ایم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس گفت: نباید توقع داشت با نخستین سخنرانی، یک شخص سلمان فارسی شود؛ پیامبر(ص) بر روی شخص یهودی سه سال کار کرد تا مسلمان شد. رسالت روحانیت وصل کردن است نه اینکه ارتباط را قطع کند، بخش عمده ای از جوانان در فتنه گری ها فریب خوردند.

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم در کارها موفق باشیم باید اعتقادات را مقدم بر کارها بدانیم، این که برخی بیان می کنند فقر مساوی با فحشا است حرف غلطی است. عده ای با وجود اینکه غنی هستند کار بد انجام می دهند عده ای هم با وجود اینکه فقیر هستند اما نماز شب آنان ترک نمی شود، همچنین اینکه عده ای هم بیان می کنند که پیشانی ما سیاه است این شرک است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق عمل به تکلیف را یکی از درس های عاشورا دانست و مطرح کرد: پس از انجام کار نباید دنبال نتیجه بود، اگر مقدمه را خوب بچینیم خداوند نتیجه می دهد، آن زمان به امام حسین گفتند کربلا رفتن نتیجه بخش نیست اما امام دنبال وظیفه بود آمدن کربلا مرضی خداوند بود اینکه چه می شود کار خداوند است.

وی با بیان اینکه کاری ارزشمند است که زمینه ساز آن کار ایمان و اعتقادات باشد، عنوان کرد: هنر همه انسان های بزرگ در فی سبیل الله است، هر پول خرج کردن و مسجد ساختن محترم نیست، یک وقت یک شیخ وهابی مسجد می سازد که محترم نیست، از این رو پیامبر گرامی اسلام(ص) مسجد ضرار را خراب کردند، کدام عمارت مقدس است آنی که فی سبیل الله است، کدام خون ریخته روی زمین شهید محسوب می شود خونی که فی سبیل الله باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha