دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: تفکرات سکولار باعث انفعال فکری طلاب می‌گردد، لذا باید طلبه‌ها به خوبی با ابعاد خطرناک این اندیشه غیراسلامی و غربی آشنا شوند تا در مسیر آن قرار نگیرند.

حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در مدارس علمیه باید به آن نگاه کاملا تخصصی و فراگیر باشد، مقوله پژوهش است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار، گفت: طلاب باید همواره به دنبال کسب علومی باشند که معمولا کمتر در حوزه‌های علمیه در دسترس هستند و خوشبختانه منابع برای تحقیق و پژوهش طلاب در حوزه دین به آسانی در دسترس است و این یک امتیاز برای ارتقای علمی طلاب می‌باشد.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: از سوی دیگر اساتید حوزوی باید زمینه ترغیب طلاب برای ورود به حوزه پژوهش را مهیا کنند، زیرا تجربه نشان داده که عالمان و سرشناسان  حوزوی افرادی اهل پژوهش و مطالعه بوده‌اند.

حجت الاسلام مبارک آبادی با تأکید بر اینکه پژوهش زمینه‌ای برای بسط فکر و اندیشه طلاب می‌شود، مطرح کرد: زمانی که طلبه موضوعی را مورد تحقیق و پژوهش قرار می‌دهد به سمت مطالعات و پژوهش‌های میدانی سوق داده می‌شود و همین امر باعث ایجاد روحیه کنجکاوی و جستجوگری در طلبه می‌گردد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار افزود: موضوع دیگری که در این سال‌ها در مراکز دینی به ویژه حوزه‌های علمیه به کرار شاهد آن هستیم، تلاش جریان‌های سکولار برای نفوذ در فکر و اندیشه طلاب است، تفکرات سکولار باعث انفعال فکری طلاب می‌گردد و لذا باید این طلبه‌ها به خوبی با ابعاد خطرناک این اندیشه غیراسلامی و غربی آشنا شوند تا در مسیر آن قرار نگیرند.

حجت الاسلام مبارک آبادی خاطرنشان کرد: نقطه مقابل تفکرات سکولاریسم، تفکرات انقلابی در حوزه‌های علمیه است، طلبه انقلابی نه تنها به دنبال علم و دانش است، بلکه در حوزه عمل نیز یک نیروی تاثیرگذار در جامعه می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha