شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حضور امام جمعه اردبیل در منزل جانباز اهدا کننده عضو

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: همیشه کارت اهدای عضو خویش را به همراه دارم و این اقدام عمل مبارکی است و احیای انسان ها در محضر خداوند بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در دیدار با خانواده جانباز شهید «هاشم قربانی» که اعضای بدن او توسط خانواده به ۸ نفر اهدا شده است‌ با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در رابطه با اهدای عضو اظهار داشت: ما نباید تردیدی در اهداء عضو داشته باشیم و وقتی با اهدای عضو ۸ نفر احیاء می‌شود و با علم به اینکه فوت یک نفر چقدر تبعات سنگین برای خانواده دارد، قطعاً عقل و شرع به این کار ارزشمند راضی است و بلکه این عمل در ردیف ” وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا” نوشته می شود.

وی افزود: خداوند متعال در نامه اعمال انسان اهدا کننده عضو ثواب “فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا” را می نویسد و ما در این باب انتظار داریم مسئولان فرهنگی، صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی بیش از این کار فرهنگی انجام دهند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه در راستای اشاعه فرهنگ اهدای عضو تلاش بسیاری در شورای فرهنگ عمومی استان صورت پذیرفته است، خاطر نشان کرد: همیشه کارت اهدای عضو خویش را به همراه دارم و این اقدام عمل مبارکی است و احیاء انسان ها در محضر خداوند بسیار مهم است.

وی گفت: حضور در بین خانواده هایی که اقدام به اهداء اعضای عزیز دل خود کرده اند یک توفیق و حرکت فرهنگی ارزشمند محسوب می شود. در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب کرده ایم که به محضر هر خانواده ای که این اقدام حسنه را انجام داده، برسیم و در مجلس ترحیم آنها نیز شرکت کنیم و از سال ۸۶ این کار را انجام می دهیم و فقط در ایام کرونا تعطیل شده بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید قربانی جانباز عزیزی بود که هنگام حیاتش، سلامتی خود را برای عزت کشور داد و بعد از وفاتش نیز این توفیق را پیدا کرد که موجب احیای ۸ نفر گردد و این آثار همه مرهون آموزش مذهبی در خانواده است.

وی با بیان این‌که استان اردبیل در اهداء عضو از میانگین کشوری بالاتر است، اضافه کرد: مطابق گزارش هایی که صاحبان تخصص این حوزه ارائه کرده اند در کشور ما از ۳ هزار مرگ مغزی تنها خانواده هزار نفر حاضر به اهدای عضو می شوند و این آمار در اردبیل ۵۰ درصد می باشد و از ۲۰ مرگ مغزی که داشتیم ۱۰ نفر اعضای خود را اهدا کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: در کشور ما در هر ۱۰ دقیقه یک فرد کلیه خود را از دست می‌دهد و دیالیزی می شود و در هر دو ساعت یک انسان در اثر این که اهدا عضو پیدا نمی شود جان خود را از دست می دهد. در هر ۱۲ ساعت یک پیوند در کشور اتفاق می افتد و از خداوند متعال می خواهیم اتفاق ناگوار برای هیچ کسی نیفتد اما طبیعتاً زندگی مادی خالی از حادثه نیست و در اثر تصادفات جاده ای گاهی ۵ هزار نفر نیازمند اهدای عضو می شوند.

وی با قدردانی از مسئولان و دست اندرکارانی که در جهت ترویج فرهنگ حسنه اهدای عضو تلاش می کنند گفت: خانواده‌هایی که تصمیم می گیرند اهدای عضو کنند در نگاه خداوند متعال جایگاه والایی دارند و فرد اهدا کننده نیز از این که اعضایش باعث شده خانواده هایی که شاید با درگذشت عزیزانشان متلاشی می شدند، حفظ شوند روسفید به محضر خداوند رسیده است.

امام جمعه اردبیل در خاتمه تصریح کرد: تصمیم برای اهدای عضو برای خانواده و برای بازماندگان یک تصمیم ساده نیست و فقط کسانی که به عالم غیب و ابدیت باور دارند به این حسنه بزرگ اقدام می کنند دعای ما هم برای این مرحوم و هم برای خانواده مکرم ایشان که این تصمیم را گرفته اند این است که خداوند خودش برای این خانواده اجر پاداش دهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha